light box
امتیاز 3.08 توانایی مدیر اجرایی شرکت و عدم شفافیت شرکت">

عنوان فارسی مقاله:توانایی مدیر اجرایی شرکت و عدم شفافیت شرکت

 چکیده

 این مقاله به بررسی اثر توانایی مدیر اجرایی شرکت بر روی عدم شفافیت شرکت می‌پردازد. مدیر اجرایی شرکت با توانایی بالا به دنبال ایجاد شفافیت بیشتر برای انتقال توانایی خود به بازار است، در حالی که مدیر اجرایی شرکت با توانایی پایین ممکن است سیگنال‌هایی از نتایج بازاری را در مورد استعداد خود بامحدود سازی اطلاعات موجود انتقال می‌دهند. تجزیه تحلیل شرکت‌های S&P500 نشان می‌دهد که شرکت‌های با مدیر ارشد اجرایی با توانایی بالا دارای عدم شفافیت کم‌تری نسبت به شرکت‌های با مدیر ارشد جرایی با توانایی پایین هستند و این که عدم شفافیت شرکت موجب کاهش ارزش برای شرکت‌های مدیریت شده توسط مدیر ارشد اجرایی با توانایی پایین می‌شود. مدیر ارشد اجرایی باتوانایی پایین پشت عدم شفافیت پنهان می‌شود تا عدم وجود حاکمیت شرکتی قوی را جبران کند. این نشان می‌دهد که حاکمیت شرکت برای استخدام وحفظ مدیر ارشد با استعداد از اهمیت زیادی برخوردار است.

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

Title: CEO ability and corporate opacity

Abstract

This paper examines the effect of CEO ability on corporate opacity. High-ability CEOs may seek to create greater transparency to convey their ability to the market, while low-ability CEOs may signal-jam the market's inferences about their talent by limiting the available information. An analysis of S & P 500 firms indicates that firms with high-ability CEOs are significantly less opaque than firms with low-ability CEOs, and that corporate opacity decreases value more for firms managed by low-ability CEOs. Low-ability CEOs hiding behind opacity get away with it owing to lack of strong corporate governance, suggesting that corporate governance is critical for hiring and retaining talented CEOs, and also for preventing low-ability CEOs from exploiting corporate opacity. These findings are robust to the use of samples that are propensity score matched on firm complexity and past firm performance, and also to the use of alternative ability proxies and alternative measures of CEOs' choice of transparency.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
افزایش ظرفیت برای توسعه کارآمد استعدادهای ورزشی: درک فرصت ها و چالش ها
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل مقایسه ای و کاربرد شبکه های عصبی عمیق در پیش بینی کووید -۱۹
خـریـد محـصـول
تاثیر پیام های نوآوری محصول بر قصد خرید محصولات ضروری
خـریـد محـصـول
نوآوری های بنیادی: بین دانش و فرصت های تحقیقاتی آینده
خـریـد محـصـول
تحلیل قصد استفاده از چت بات: مشاوره دامپزشکی
خـریـد محـصـول
اثرات مکمّل های دیجیتال بر بهره وری و اشتغال
خـریـد محـصـول
درک دانشجویان از محیط متنوع یادگیری بر قصد آنها نسبت به کارآفرینی
خـریـد محـصـول
بررسی شیوه های موثر مدیریت منابع انسانی بر حفظ کارمندان: دانشگاه فنی تاماله
خـریـد محـصـول
تأثیر حرفه‌ای گری و تجربه حسابرس بر سطح قضاوت‌های مهم با اخلاق حرفه‌ای
خـریـد محـصـول
تاب آوری کارکنان، القای اطلاعات و ارائه خدمات بین ارائه دهندگان بیمه خدمات درمانی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا