light box
امتیاز 2.00 توسعه‌ی TPACK در آموزش دبیران و معلمان">

عنوان فارسی مقاله:توسعه‌ی TPACK (دانش محتوایی تربیتی فناوری) در آموزش دبیران و معلمان: یک مطالعه‌ی طولی بر روی معلمان دانشجویان معلمی در برنامه‌ی آموزش متوسط M.A.Ed

 چکیده

 چگونه دانش دانشجویان معلمی برای یکپارچه سازی و تلفیق فناوری در طی برنامه‌ی تربیت آماده سازی معلمان، توسعه می‌یابد؟ کدام زمینه‌های دانش آن‌ها به طور طبیعی توسعه می‌یابد و کدام زمینه‌ها نیازمند تقویت هستند؟ در این روش ترکیبی، مطالعه‌ی توصیفی دانشجویان معلمی ثبت نام کرده در برنامه‌ی ۱۱ ماهه‌ی MAEd،، هدف ما پایش و بررسی توسعه‌ی دانش محتوایی تربیتی فناوری شرکت کنندگان (TRACK) به مرور زمان است(توسعه‌ی TPACK در آموزش دبیران ومعلمان). مقایسه‌ی پرسشنامه‌های خود گزارش شده، بازاندیشی‌های ساختار یافته و برنامه‌های آموزشی در نقاط داده‌ی مختلف در برنامه‌ی سه ترم، توسعه‌ی معنی دار دانش محتوایی تربیتی فناوری را نشان داد، ولی تنها رشد محدود در دانش محتوایی فناوری (TCK) مشاهده شد (کلمات کلیدی: TPACK، دانش محتوایی تربیتی فناوری، یکپارچه سازی فناوری، تربیت معلم، دانشجویان معلمی)(توسعه‌ی TPACK در آموزش دبیران ومعلمان).

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا