light box
امتیاز 2.58 نوآوری و توسعه منطقه ای از طریق شایستگی محوری شرکت">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 16
تعداد کلمات : 6500
مجله : Journal of Innovation & Knowledge
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:نوآوری و توسعه منطقه ای از طریق شایستگی محوری شرکت: برخی شواهد اخیر از شمال شرقی انگلیس

چکیده

 این مقاله ماهیت پیوندهای بین شایستگی محوری شرکت و ویژگی‌های اصلی محصول / خروجی آن را بررسی می‌کند و بنابراین یک چارچوب نظری جایگزین برای نوآوری و توسعه منطقه‌ای ارائه می‌دهد. در این چارچوب، این خصوصیات قابل مشاهده خارجی كه یك بنگاه تولید می‌کند و نه كاركردهای داخلی آن است، كه مشخص می‌کند یك شایستگی محوری متمایز به طور بالقوه وجود دارد، تا بتواند آن را برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه و نوآوری عملیاتی كند. برای نشان دادن کاربردهای بالقوه این چارچوب، یک پرسشنامه مبتنی بر منابع برای جمع آوری داده‌های اولیه از ۳۳۰ شرکت مستقر در شمال شرقی انگلیس، یک منطقه حاشیه‌ای در انگلستان طراحی شده است. داده‌های جمع آوری شده با استفاده از تجزیه و تحلیل آماری دقیق برای تخمین احتمال شرطی یک شرکت با توجه به وجود یک یا چند ویژگی اصلی خروجی / محصول، مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند. بر اساس این رویکرد، مقاله یک چارچوب نظری / تجربی برای ارتقا  نوآوری از طریق افزایش صلاحیت اصلی شرکت و بهبود ویژگی‌های خروجی / محصول آن ارائه می‌دهد. این چارچوب ممکن است به عنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک (۱) توسط یک شرکت برای کمک به تخصیص منابع کمیاب برای مدیریت نوآوری و (۲) توسط سیاستگذاران منطقه‌ای برای هدف قرار دادن و کمک به شرکت‌های مناطق پیرامونی برای افزایش توسعه منطقه‌ای از طریق شرکت‌ها فعالیت‌های نوآوری و صادرات استفاده شود(توسعه منطقه ای از طریق شایستگی).

Title: Innovation and regional development via the firm’s core competence: some recent evidence from North East England

Abstract

 This paper examines the nature of linkages between core competence of a firm and key characteristics of its product/output and thus presents an alternative theoretical framework for innovation and regional development. Within this framework, it is the externally observable characteristics of what a firm produces, rather than its internal functions, that establishes whether a distinct core competence potentially exists, in order to operationalize it for R&D and innovation activities. To demonstrate potential applications of this framework, a literature-based- questionnaire was designed to collect primary data from 330 firms located in North East England, a peripheral region of the UK. Collected data were subjected to a detailed statistical analysis to estimate the conditional probability that a firm has a core competence, given the presence of one or more of its key output/product characteristics. Based on this approach, the paper presents a theoretical/empirical framework for the promotion of innovation via enhancement of a firm’s core competence, and improvement in its output/product characteristics. This framework might be employed as a strategic management tool (1) by a firm to help in allocation of scarce resources for innovation and innovation management and (2) by regional policymakers for targeting and assisting firms in peripheral regions to enhance regional development via firms’ innovation and exporting activities.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
بررسی فناوری بلاک چین در تجارت بین المللی.مهندسی مجدد فرایند کسب و کار برای اعتبارنامه
خـریـد محـصـول
قرارداد ببندیم یا نبندیم: نگرش از طریق روایت مالیات و هزینه
خـریـد محـصـول
هوش اعتباری: نوآوری در مدیریت برند از طریق داده های رسانه های اجتماعی
خـریـد محـصـول
تجویز آستاکسانتین به عنوان یک داروی نوروپروتکتیو مناسب برای درمان امراض نورولوژیک
خـریـد محـصـول
مقایسه بانک‌های محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی
خـریـد محـصـول
یکپارچگی لاینفک روح و جسم: نظریه و چشم انداز مکتب سایکوسوماتیک پاریس
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل ریسک بدهی شرکت های غیر مالی با استفاده از شبکه های دو لایه ای
خـریـد محـصـول
دسته بندی اطلاعات و داده‌ها با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
خـریـد محـصـول
استفاده از روش های نوین برای پیاده سازی روان درمانی اینترنتی
خـریـد محـصـول
استفاده از آزمون‌های برشی برای سنجش مقاومت و استحکام خاک
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا