light box
امتیاز 2.93 جنبش و بسیج اجتماعی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 45
تعداد کلمات : 17000
مجله : Annual Review of Psychology
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:جنبش و بسیج اجتماعی

 چکیده

 این مقاله به مرور چندین رشته‌ی رفتاری برای ایجاد استراتژی‌هایی برای تشویق افراد برای انجام رفتارهایی که از نظر فردی پر هزینه هستند و ارائه‌ی مزایای اجتماعی یا فردی ناچیز ولی مهم (به خصوص زمانی که توسط تعداد زیادی از افراد انجام می‌شود)، می‌باشد. اگرچه اصطلاح نفوذ اجتماعی شامل همه‌ی شیوه‌های اثر گذاری افراد بر یک دیگر است، بسیج اجتماعی اشاره به اصول مورد استفاده برای تأثیر گذاری بر تعداد زیادی از افراد برای مشارکت در این فعالیت‌ها دارد. نیروی انگیزشی بسیج اجتماعی با این واقعیت تقویت می‌شود که سایرین از رفتار دیگر ذی نفع می‌شوند و تأثیر کلی آن با این واقعیت بهبود می‌یابد که افراد در چارچوب شبکه‌های اجتماعی قرار گیرند. این مقاله برای افراد علاقه مند به ارائه‌ی کالاهای عمومی، کنش جمعی و رفتار اجتماعی سودمند است و ما توجه ویژه‌ای به آزمایشات میدانی در خصوص مشارکت در انتخابات، رفتارهای پایدار از نظر محیطی و کمک‌های خیریه می‌کنیم(جنبش و بسیج اجتماعی).

Title: Social Mobilization

Abstract

This article reviews research from several behavioral disciplines to derive strategies for prompting people to perform behaviors that are individually costly and provide negligible individual or social benefits but are meaningful when performed by a large number of individuals. Whereas the term social influence encompasses all the ways in which people influence other people, social mobilization refers specifically to principles that can be used to influence a large number of individuals to participate in such activities. The motivational force of social mobilization is amplified by the fact that others benefit from the encouraged behaviors, and its overall impact is enhanced by the fact that people are embedded within social networks. This article may be useful to those interested in the provision of public goods, collective action, and prosocial behavior, and we give special attention to field experiments on election participation, environmentally sustainable behaviors, and charitable giving.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بررسی افزایش بازدهی و بهره وری سازمان با استفاده از تیم های خود مختار و رهبری چابک
خـریـد محـصـول
شبکه‌های اجتماعی و اجتناب از پرداخت مالیات (فرار مالیاتی): شواهدی از بهشت مالیاتی
خـریـد محـصـول
فرار و اجتناب از پرداخت مالیات شرکتی: آیا راه حل، شفافیت مالیاتی است؟
خـریـد محـصـول
همسو سازی راهبردهای زنجیره تأمین با عدم قطعیت‌های محصول
خـریـد محـصـول
بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر اجرای موفق تجارت الکترونیک
خـریـد محـصـول
مروری کامل بر علایم کروناویروس جدید در شرایط همه گیری جهانی COVID-19
خـریـد محـصـول
بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
خـریـد محـصـول
تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
خـریـد محـصـول
تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
خـریـد محـصـول
ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا