light box
امتیاز 2.58 تأثیر گرایش کارآفرینی، گرایش بازاری و جنسیت بر عملکرد تجاری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31
تعداد کلمات : 12800
مجله : laws
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر گرایش کارآفرینی، گرایش بازاری و جنسیت بر عملکرد تجاری: مطالعه تجربی SMEs در بنگلادش

 چکیده

  پیامدهای هر دو جهت گیری کارآفرینی (EO) و جهت گیری بازار (MO) در درک عملکرد تجاری از نظر SME ها بسیار حیاتی بوده است. با این حال، کاربرد تحقیقاتی EO و MO در عملکرد در چشم انداز کشور در حال توسعه زیاد نیست. همچنین، مطالعات گذشته تفاوت جنسیتی را در درک عملکرد کسب و کار SME در پرتو EO و MO در نظر نگرفتند. این تحقیق در شهر داکا، بنگلادش انجام شده است، زیرا در حال حاضر تعدادی از مشاغل کوچک و متوسط ​​در حال توسعه هستند که انتظار می رود با ایجاد اشتغال جدید و فرصت های بیشتر به پیشرفت اقتصادی کمک کنند. از این رو، اهداف نهایی این مطالعه بررسی تأثیر EO و MO بر عملکرد SMEs، همراه با در نظر گرفتن تفاوت جنسیتی است. ۲۳۳ کارآفرین SME به عنوان پاسخ دهندگان نظرسنجی به این مطالعه پاسخ دادند و از روش نمونه گیری غیراحتمالی پیروی کردند (n = 233). برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار SPSS استفاده شده است که از طریق آن تجزیه و تحلیل همبستگی، رگرسیون و ANOVA انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که هر دو EO و MO پیش‌بینی‌کننده‌های قوی عملکرد SME بودند، در حالی که هیچ تفاوت جنسیتی بین EO و MO مشاهده نشد. همچنین، یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد که افزایش و پیاده‌سازی EO و MO باعث افزایش عملکرد تجاری SMEها در زمینه بنگلادش می‌شود(جنسیت بر عملکرد تجاری).

Title: The Effect of Entrepreneurial Orientation, Market Orientation and Gender on Business Performance: An Empirical Study of SMEs in Bangladesh

Abstract

 The implications of both entrepreneurial orientation (EO) and market orientation (MO) have been very critical in grasping business performance in terms of SMEs. Still, the research application of EO and MO on performance is not very abundant in a developing country perspective. Also, past studies did not take into account gender difference in understanding the performance of SME business in light of EO and MO. The research has been undertaken in Dhaka city, Bangladesh, as there is a number of SME businesses currently developing, which are expected to contribute to the economic progress by generating new employment and more opportunities. Hence, the ultimate objectives of the study are to examine the impact of EO and MO on performance of SMEs, along considering gender difference. 233 SME entrepreneurs responded to this study as survey respondents, followed non-probability sampling measure (n = 233). For analysis, SPSS software is used, through which correlation, regression, and ANOVA analysis were run. Results reveal that both EO and MO were strong predictors of SME performance, while no gender difference was noticed among EO and MO. Also, study findings suggest that enhancing and implementing EO and MO will heighten business performance of SMEs in Bangladesh context.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا