light box
امتیاز 2.58 “بیایید در مورد ریاضی بحث کنیم”؛ تأثیر درس‌های حل مسئله بر بحث‌های ریاضی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25
تعداد کلمات : 9300
مجله : Mathematics Education Research Journal
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:“بیایید در مورد ریاضی بحث کنیم”؛ تأثیر درس‌های  حل مسئله بر بحث‌های ریاضی و افزایش سطح در جبر اولیه

چکیده

ما  این موضوع  را بررسی کردیم که آیا درس‌های اولیه جبر که صراحتاً با هدف برانگیختن بحث‌های ریاضی (دروس حل مسئله) انجام می‌شوند، بحث‌های ریاضی بیشتر و کیفی بهتری را تشویق  می‌کنند و سطوح ریاضی دانش‌آموزان را بیش از درس‌های معمولی در یک گروه کوچک افزایش می‌دهند. یک مطالعه نیمه تجربی (پیش و پس آزمون، گروه کنترل) در ۶ کلاس پایه هفتم (۱۶۰ نفر) انجام شد. تجزیه و تحلیل فرآیندهای تعاملی پنج گروه دانش آموزی نشان داد که بحث های ریاضی بیشتری در شرایط تغییر-مسئله رخ داده است. کیفیت بحث های ریاضی در شرط تغییر-مسئله در مقایسه با شرایط کتاب درسی معمولی بهتر بود، اما هنوز جای پیشرفت بیشتری وجود دارد. یک تصویر کیفی از دو بحث ریاضی معمولی در شرایط تغییر-مسئله ارائه شده است. اگرچه سطوح ریاضی دانش آموزان در هر دو شرایط به میزان مناسبی افزایش یافت، هیچ تفاوتی بین شرایط یافت نشد. ما به این نتیجه رسیدیم که درس‌های تغییر مسئله برای برانگیختن بحث‌های ریاضی در درس‌های جبر اولیه کلاس هفتم با تغییر مسئله قدرتمند هستند(حل مسئله بر بحث‌های ریاضی).

Title: “Let us discuss math”; Effects of shift‐problem lessons on mathematical discussions and level raising in early algebra

Abstract

 We investigated whether early algebra lessons that explicitly aimed to elicit mathematical discussions (shift-problem lessons) invoke more and qualitatively better mathematical discussions and raise students’ mathematical levels more than conventional lessons in a small group setting. A quasi-experimental study (pre- and post-test, control group) was conducted in 6 seventh-grade classes (N = 160). An analysis of the interaction processes of five student groups showed that more mathematical discussions occurred in the shift-problem condition. The quality of the mathematical discussions in the shift-problem condition was better compared to that in the conventional textbook condition, but there is still more room for improvement. A qualitative illustration of two typical mathematical discussions in the shift-problem condition are provided. Although students’ mathematical levels were raised a fair amount in both conditions, no differences between conditions were found. We concluded that shift problem lessons are powerful for eliciting mathematical discussions in seventh-grade shift-problem early algebra lessons.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
خـریـد محـصـول
ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
خـریـد محـصـول
بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
خـریـد محـصـول
الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
خـریـد محـصـول
فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
خـریـد محـصـول
رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
خـریـد محـصـول
تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
خـریـد محـصـول
بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
خـریـد محـصـول
ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا