light box
امتیاز 2.58 تاثیر پذیری خرید اجباری-وسواسی نوجوانان از محیط تربیتی خانواده">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 33
تعداد کلمات : 10000
مجله : Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تاثیر پذیری خرید اجباری-وسواسی نوجوانان از  محیط تربیتی خانواده : بررسی نقش میانجی عزت نفس

 چکیده

هدف – هدف این مقاله بررسی نقش واسطه ای عزت نفس در رابطه بین رابطه والدین-نوجوان و رفتار خرید اجباری نوجوانان است. یافته‌ها با استفاده از نمونه‌ای متشکل از ۳۰۰ نوجوان (۱۵ تا ۱۸ سال) در هند و تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری، نشان می‌دهند که عزت نفس رابطه بین رابطه والدین-نوجوان و رفتار خرید اجباری نوجوان را تعدیل می‌کند.

طرح/روش‌شناسی/رویکرد – مطالعه حاضر اولین مطالعه‌ای است که رابطه مهم والدین-نوجوان را به‌طور تجربی بررسی کرده و تأثیر آن را بر خرید اجباری در میان نمونه‌ای از نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ ساله اندازه‌گیری می‌کند. در ادامه، نویسندگان به بررسی نقش واسطه ای عزت نفس برای رابطه فوق می پردازند. در این پژوهش از تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است.

یافته ها – این مطالعه همچنین نشان می دهد که تعارض و انسجام خانوادگی به عنوان منابع اصلی اجبار نوجوانان عمل می کند. نویسندگان همچنین نقش واسطه ای عزت نفس را در روابط فوق بررسی کرده اند و دریافته اند که اجبار نوجوانان با سطح عزت نفس متفاوت است (یعنی سطح بالاتر عزت نفس منجر به سطوح پایین تر اجبار نوجوانان می شود). مفاهیم عملی و نظری در چارچوب اجبار نوجوانان مورد بحث قرار می گیرد.

اصالت/ارزش – این مطالعه به غنی شدن منابع کمک میکند. این یکی از معدود مطالعاتی است که به بررسی خرید اجباری در دوره نوجوانی – جمعیتی که دسترسی به آن سخت است پرداخته است. در اینجا محققان به طور تجربی رابطه والد-نوجوان را ارزیابی می کنند تا تأثیر آن بر خرید اجباری را بررسی کنند. یافته‌های این مطالعه در رابطه با تأثیر واسطه‌ای عزت نفس بر رابطه والدین-نوجوان و رفتار خرید اجباری نوجوانان نشان می‌دهد که خرید اجباری در دوره نوجوانی آغاز می‌شود و یک استراتژی مقابله‌ای رایج برای پسران و دختران است(خرید اجباری-وسواسی نوجوانان).

Title: Effect of family environment on adolescent compulsive buying: mediating role of self-esteem

Abstract

 Purpose – The purpose of this paper is to investigate the mediating role of self-esteem in the relationship between parent-adolescent relationship and adolescent compulsive buying behaviour. Using a sample of 300 adolescents (15-18 years) in India and the structural equation modelling technique, the findings reveal that self-esteem mediates the relationship between parent-adolescent relationship and adolescent compulsive buying behaviour. Design/methodology/approach – The present study is the first to experimentally manipulate important parent-adolescent relationship and measures its impact on compulsive buying among a sample of 15-18-year old adolescents. Next, the authors investigate the mediating role of self-esteem for the above relationship. Confirmatory factor analysis and structural equation modelling have been used in the study. Findings – The study also establishes that familial conflict and cohesion acts as major sources of adolescent compulsivity. The authors have also examined the mediating role of self-esteem on the above relationships and found that adolescents’ compulsivity varies with the level of self-esteem (i.e. higher level of self-esteem leads to lower levels of adolescents’ compulsivity). The practical and theoretical implications are discussed within the context of adolescents’ compulsivity. Originality/value – The study makes some inimitable and significant contributions to the literature. It portrays one of few studies to investigate compulsive buying during adolescence period – a hard to reach population. Here authors experimentally manipulate parent-adolescent relationship to investigate its impact on compulsive buying. The study’s findings in regard to mediating effect of self-esteem on the parent-adolescent relationship and adolescents’ compulsive buying behaviour suggest that compulsive buying begins during adolescence period and is a common coping strategy for both boys and girls.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    ارزیابی اقتصادی آبیاری با آب شیرین شده دریا در تولید گوجه فرنگی گلخانه ای در جنوب اسپانیا
    خـریـد محـصـول
    نقش درمانی پپتیدهای ضد میکروبی در دیابت ملیتوس(شیرین)
    خـریـد محـصـول
    عوامل تعیین کننده حق الزحمه حسابرسی و نقش هیئت مدیره و ساختار مالکیت
    خـریـد محـصـول
    رشد جمعیت و بقایای حشره کش زنبورهای عسل در چشم انداز های کشاورزی گرمسیری
    خـریـد محـصـول
    اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اختلال دوقطبی: تشخیص، درمان
    خـریـد محـصـول
    ترانگزامیک اسید و عفونت مفاصل پری پروتز
    خـریـد محـصـول
    تشخیص عفونت اطراف پروتز
    خـریـد محـصـول
    بررسی پوشش آلبریچ برای بهینه‌سازی پنهان‌کاری صوتی(آکوستیک) زیردریایی‌ها
    خـریـد محـصـول
    کاربردهای هوش مصنوعی به عنوان یک روند مدرن برای دستیابی به نوآوری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    رابطه بین اندازه شرکت و سودآوری با هموارسازی درآمد: شواهدی از شرکت‌های غذا و نوشیدنی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا