light box
امتیاز 2.93 چرا دانشجویان، فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام را ترجیح می دهند؟">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 49
تعداد کلمات : 17000
مجله : Computers in Human Behavior
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:چرا دانشجویان، فیسبوک، توییتر  یا اینستاگرام را ترجیح  می دهند؟ قابلیت مشارکت، تنش بین  حریم خصوصی و  خودبیانگری(ابراز وجود) و اهمیت آن برای سرمایه ی اجتماعی

 چکیده  

اگرچه طیف وسیعی از تحقیقات در زمینه‌ی رسانه‌های اجتماعی، از رویکرد منحصر به فرد برای تعیین رفتارها در سایت‌های اجتماعی و یا سایت‌های مختلف استفاده کرده‌اند، هدف این مطالعه، بررسی چشم انداز رسانه‌های اجتماعی، پاسخ به این سؤال که چه کسی جذب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌شوند، دلیل ترجیح هر سایت و نتایج و پیامدهای اجتماعی ترجیح سایت، می‌باشد. داده‌های نظر سنجی از ۶۶۳ دانشجوی دانشگاه در خصوص استفاده از آن‌ها وترجیح استفاده از فیسبوک، اینستاگرام یا توییتر، جمع وری شد. نتایج، محبوبیت اینستاگرام را برای دانشجویان دانشگاه و به خصوص زنان نشان داد. ویژگی‌های شخصی نظیر جنسیت، سن، هزینه و نگرانی‌های حریم خصوصی، ترجیح رسانه‌های اجتماعی را پیش بینی کرد. بر اساس پارادوکس حریم خصوصی، نتایج نشان داد که شرکت کنندگانی که توییتر را ترجیح دادند، تمایل زیادی برای داشتن پروفایل عمومی (به جای خصوصی) داشتند، سطح بالاتری از خود افشایی را گزارش کردند و سرمایه‌ی اجتماعی بیشتر را نشان دادند. شرکت کنندگانی که از فیسبوک استفاده کردند سطح پایین خود افشایی را گزارش کردند ولی سطح بالاتر سرمایه‌ی اجتماعی در مقایسه با اینستاگرام گزارش شد. این نتایج نشان می‌دهد که رابطه و همبستگی بین شرایط حریم خصوصی، افشا و سرمایه‌ی اجتماعی به صورت تابعی از انگیزه‌ی کاربر و قدرت سایت‌های رسانه‌های اجتماعی متغیر است(دانشجویان، فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام).

Title: Why do college students prefer Facebook, Twitter, or Instagram? Site affordances, tensions between privacy and self-expression, and implications for social capital

Abstract

Whereas the bulk of research on social media has taken a granular approach, targeting specific behaviors on one site, or to a lesser extent, multiple sites, the current study aimed to holistically examine the social media landscape, exploring questions about who is drawn to popular social media sites, why they prefer each site, and the social consequences of site preference. Survey data was collected from 663 college students regarding their use and preference for Facebook, Instagram, or Twitter. Results highlight the popularity of Instagram for college students, and women in particular. Personal characteristics such as gender, age, affordances on specific sites, and privacy concerns predicted social media preference. Expanding upon the privacy paradox, we found that participants who preferred Twitter were more likely to have a public (vs. private) profile, reported higher levels of self-disclosure, and indicated more bridging social capital. Participants who preferred Facebook reported lower levels of self-disclosure, but higher levels of bonding social capital compared to those who preferred Instagram. These findings suggest that associations between privacy settings, disclosure, and social capital vary as a function of both user motivations and the affordances of specific social media sites.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه و به صورت ترکیبی
خـریـد محـصـول
راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
خـریـد محـصـول
ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین نوکلئوکپسید SARS-CoV-2
خـریـد محـصـول
اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
خـریـد محـصـول
کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
خـریـد محـصـول
تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
خـریـد محـصـول
اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
خـریـد محـصـول
کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
خـریـد محـصـول
حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
خـریـد محـصـول
بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا