چرا دانشجویان، فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام را ترجیح می دهند؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 49

تعداد کلمات : 17000

مجله : Computers in Human Behavior

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
27 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1264 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:چرا دانشجویان، فیسبوک، توییتر  یا اینستاگرام را ترجیح  می دهند؟ قابلیت مشارکت، تنش بین  حریم خصوصی و  خودبیانگری(ابراز وجود) و اهمیت آن برای سرمایه ی اجتماعی

 چکیده  

اگرچه طیف وسیعی از تحقیقات در زمینه‌ی رسانه‌های اجتماعی، از رویکرد منحصر به فرد برای تعیین رفتارها در سایت‌های اجتماعی و یا سایت‌های مختلف استفاده کرده‌اند، هدف این مطالعه، بررسی چشم انداز رسانه‌های اجتماعی، پاسخ به این سؤال که چه کسی جذب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌شوند، دلیل ترجیح هر سایت و نتایج و پیامدهای اجتماعی ترجیح سایت، می‌باشد. داده‌های نظر سنجی از ۶۶۳ دانشجوی دانشگاه در خصوص استفاده از آن‌ها وترجیح استفاده از فیسبوک، اینستاگرام یا توییتر، جمع وری شد. نتایج، محبوبیت اینستاگرام را برای دانشجویان دانشگاه و به خصوص زنان نشان داد. ویژگی‌های شخصی نظیر جنسیت، سن، هزینه و نگرانی‌های حریم خصوصی، ترجیح رسانه‌های اجتماعی را پیش بینی کرد. بر اساس پارادوکس حریم خصوصی، نتایج نشان داد که شرکت کنندگانی که توییتر را ترجیح دادند، تمایل زیادی برای داشتن پروفایل عمومی (به جای خصوصی) داشتند، سطح بالاتری از خود افشایی را گزارش کردند و سرمایه‌ی اجتماعی بیشتر را نشان دادند. شرکت کنندگانی که از فیسبوک استفاده کردند سطح پایین خود افشایی را گزارش کردند ولی سطح بالاتر سرمایه‌ی اجتماعی در مقایسه با اینستاگرام گزارش شد. این نتایج نشان می‌دهد که رابطه و همبستگی بین شرایط حریم خصوصی، افشا و سرمایه‌ی اجتماعی به صورت تابعی از انگیزه‌ی کاربر و قدرت سایت‌های رسانه‌های اجتماعی متغیر است(دانشجویان، فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Why do college students prefer Facebook, Twitter, or Instagram? Site affordances, tensions between privacy and self-expression, and implications for social capital

Abstract

Whereas the bulk of research on social media has taken a granular approach, targeting specific behaviors on one site, or to a lesser extent, multiple sites, the current study aimed to holistically examine the social media landscape, exploring questions about who is drawn to popular social media sites, why they prefer each site, and the social consequences of site preference. Survey data was collected from 663 college students regarding their use and preference for Facebook, Instagram, or Twitter. Results highlight the popularity of Instagram for college students, and women in particular. Personal characteristics such as gender, age, affordances on specific sites, and privacy concerns predicted social media preference. Expanding upon the privacy paradox, we found that participants who preferred Twitter were more likely to have a public (vs. private) profile, reported higher levels of self-disclosure, and indicated more bridging social capital. Participants who preferred Facebook reported lower levels of self-disclosure, but higher levels of bonding social capital compared to those who preferred Instagram. These findings suggest that associations between privacy settings, disclosure, and social capital vary as a function of both user motivations and the affordances of specific social media sites.
دیدگاهتان را بنویسید