عنوان فارسی مقاله:رابطه بین هوش هیجانی و تاب آوری در دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی
چکیده
اهداف: هدف از مطالعه حاضر بررسی رابطه بین هوش هیجانی و تاب آوری در دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی بود.
روش: ١٠٠ دانشجو در این مطالعه همبستگی شرکت کردند. برای ارزیابی متغیرها از مقیاس اصلاح شده هوش هیجانی شوت (MSEIS) و مقیاس تاب آوری Coonor-Davidson CDRIS استفاده شد. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها: این مطالعه ارتباط معنی داری را بین عوامل هوش هیجانی و تاب آوری نشان داد (p <٠/٠١). نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که عوامل هوش هیجانی می توانند به ترتیب ٤١ واریانس تاب آوری را پیش بینی کنند (p <٠/٠٠٠١).
نتیجه گیری: هرچه هوش هیجانی بیشتر و مطلوب باشد ، احتمال مقاومت دانش آموزان در برابر مشکلات بیشتر است.