رابطه بین هوش هیجانی و تاب آوری در دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 2500

مجله : ACADEMY OF SOCIAL SCIENCE JOURNAL

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
14 ژانویه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1527 بازدید
22,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رابطه بین هوش هیجانی و تاب آوری در دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی

 چکیده  

اهداف: هدف از مطالعه حاضر بررسی رابطه بین هوش هیجانی و تاب آوری در دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی بود.

روش: ١٠٠ دانشجو در این مطالعه همبستگی شرکت کردند. برای ارزیابی متغیرها از مقیاس اصلاح شده هوش هیجانی شوت (MSEIS) و مقیاس تاب آوری Coonor-Davidson  CDRIS  استفاده شد. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شد.

یافته ها: این مطالعه ارتباط معنی داری را بین عوامل هوش هیجانی و تاب آوری نشان داد (p <٠/٠١). نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که عوامل هوش هیجانی می توانند به ترتیب ٤١   واریانس تاب آوری را پیش بینی کنند (p <٠/٠٠٠١).

نتیجه گیری: هرچه هوش هیجانی بیشتر و مطلوب باشد ، احتمال مقاومت دانش آموزان در برابر مشکلات بیشتر است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Linkage between Emotional Intelligence and Self-Resilience among International Students in Business Program at a Selected Public University in Thailand

Abstract

 The purpose of this study was to examine the relationship between emotional intelligence and self-resilience among international students in business program at a selected public university. A self-administrated questionnaire was distributed to thirty-seven international students who registered in “Principles of Management” course on the Google classroom. Only nineteen questionnaires were returned with completion. Analysis of Pearson correlation revealed the positive association between emotional intelligence and self-resilience at a medium level (r = .526, p < .05). Discussions and recommendations for further studies were also discussed.
    دیدگاهتان را بنویسید