light box
امتیاز 2.58 پیشرفت ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی در کلاس های درس فراگیر: نتایج یک مطالعه طولی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18
تعداد کلمات : 7500
مجله : Mathematics Education Research Journal
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:پیشرفت ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی در کلاس های درس فراگیر: نتایج یک مطالعه طولی

چکیده

  اطلاعات کمی در مورد پیشرفت ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی ذهنی (ID) در کلاس های درس فراگیر وجود دارد. داشتن درک مبتنی بر تحقیق از موضوع مهم است زیرا آموزش فراگیر در بسیاری از کشورها به یک امر عادی تبدیل شده است و تعداد فزاینده ای از دانش آموزان دارای شناسنامه در حال حاضر در مدارس عادی تحصیل می کنند. ما دستاوردهای یادگیری ۳۸ دانش آموز با شناسه از ۳۱ کلاس ۲ و ۳ را بررسی کردیم. داده های مربوط به پیشرفت ریاضی در ابتدا و در پایان یک سال تحصیلی جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل خوشه ای چهار گروه همگن را نشان داد که به طور معنی داری در پیشرفت ریاضی متفاوت بودند. دانش‌آموزان در همان خوشه در مهارت‌های فرعی مشابه پیشرفت کردند. دانش قبلی یک پیش بینی کننده مهم برای پیشرفت است و واریانس بیشتری را نسبت به IQ توضیح می دهد. علاوه بر این، به نظر می رسد کسب مفهوم کمیت-عدد، به ویژه پیوند کمیت ها و اعداد، عامل مهمی برای توسعه ریاضی باشد. این نتایج نشان می‌دهد که آموزش ریاضی باید متناسب با مشخصات دانش دانش‌آموزان باشد(دانش آموزان کم توان ذهنی).

Title: The mathematical progress of students with an intellectual disability in inclusive classrooms: results of a longitudinal study

Abstract

 Little is known about the mathematical development of students with intellectual disabilities (ID) in inclusive classrooms. It is important to have a researchbased understanding of the subject since inclusive education is becoming the norm in many countries, and an increasing number of students with an ID now attend mainstream schools. We investigated the learning gains of 38 students with ID from 31 grades 2 and 3 inclusive classrooms. Data on mathematics achievement were collected at the beginning and at the end of one school year. A cluster analysis revealed four homogeneous groups that differed significantly in their mathematical progress. Students in the same cluster improved in the same subskills. Prior knowledge is a significant predictor for progress and explains more variance than IQ. In addition, the acquisition of the quantitynumber concept, especially the linkage of quantities and numbers, seems to be an important factor for mathematical development. These results show that mathematics instruction needs to be tailored to the specific knowledge profiles of students.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
خـریـد محـصـول
اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
خـریـد محـصـول
فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
خـریـد محـصـول
ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
خـریـد محـصـول
کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
خـریـد محـصـول
پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
خـریـد محـصـول
آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
خـریـد محـصـول
چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
خـریـد محـصـول
ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
خـریـد محـصـول
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا