light box
امتیاز 2.58 دیدگاه مبتنی بر دانش مدیریت وابستگی به مشتری کلیدی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 40
تعداد کلمات : 15000
مجله : Journal of Business Venturing
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:دیدگاه مبتنی بر دانش مدیریت وابستگی به مشتری کلیدی: پیامدهای بقا و رشد برای شرکت‌های جوان

 چکیده

  شرکت‌های جوان در بازارهای بنگاه به بنگاه اغلب سطح بالایی از وابستگی به یک مشتری کلیدی را تجربه می‌کنند، اما این وابستگی در سطح شرکت چه اثراتی بر بقا و رشد دارد؟ و کارآفرینان برای مدیریت چنین وابستگی چه کاری می توانند انجام دهند؟ بسیاری از مکانیسم‌های پیشنهاد شده توسط مطالعات وابستگی به منابع (مانند حفاظت از سرمایه‌گذاری‌ها، وابستگی متقارن، یا تملک) برای شرکت‌های جوان با منابع محدود در دسترس نیستند. در این مقاله، ما یک چارچوب مبتنی بر دانش ایجاد می‌کنیم تا بررسی کنیم که چگونه شرکت‌های جوان می‌توانند از یادگیری مادرزادی، تجربی و بین سازمانی برای مدیریت اثرات وابستگی بر بقا و رشد شرکت استفاده کنند. ما فرضیه های خود را در نمونه ای از شرکت های جوان مبتنی بر فناوری در بریتانیا آزمایش می کنیم. اول، ما یک اثر منفی قابل توجه وابستگی مشتری کلیدی بر بقای شرکت پیدا کردیم. علاوه بر این، متوجه می‌شویم که دانش تجربی (با افزایش سن شرکت جمع‌آوری می‌شود) این اثر منفی را کاهش می‌دهد، که نشان می‌دهد وابستگی به ویژه برای جوان‌ترین شرکت‌ها خطرناک است. با کمال تعجب، برخلاف فرضیه ما، متوجه می‌شویم که برای شرکت‌های بازمانده، وابستگی تأثیر مثبتی بر رشد پورتفولیوی مشتریان دارد و این تأثیر برای شرکت‌های کم‌تجربه، یعنی شرکت‌های جوان‌تر، قوی‌تر است. این اثر همچنین با یادگیری مادرزادی از تجربه صنعت تیم مدیریت ارشد تقویت می شود. در نهایت، یادگیری بین سازمانی (که توسط کیفیت رابطه رابطه کلیدی با مشتری تسهیل می شود) یک اثر تعدیل کننده منفی بر رابطه وابستگی-رشد دارد. این نشان دهنده تأثیر بازدارنده بر توانایی شرکت جوان برای به دست آوردن مشتریان دیگر است. در مجموع، نتایج ما به دیدگاهی پویاتر و ظریف‌تر از روابط مشتریان شرکت‌های جوان کمک می‌کند و دو نتیجه عملکرد متمایز، بقای شرکت و رشد شرکت را روشن می‌کند(دانش مدیریت وابستگی به مشتری).

Title: A knowledge-based view of managing dependence on a key customer: Survival and growth outcomes for young firms

Abstract

 Young firms in business-to-business markets often experience a high level of dependence on a key customer, but what are the firm-level effects of such dependence on survival and growth? And what can entrepreneurs do to manage such dependence? Many of the mechanisms suggested by resource dependence studies (such as safeguarding investments, symmetrical dependence, or acquisitions) are not available for young firms with limited resources. In this article, we develop a knowledge-based framework to examine how young firms can utilize congenital, experiential, and interorganizational learning to manage the effects of dependence on firm survival and growth. We test our hypotheses in a sample of young technology-based firms in the UK. First, we find a significant negative effect of key customer dependence on firm survival. Further, we find that experiential knowledge (accumulated as the firm ages) mitigates this negative effect, indicating that dependence is particularly hazardous for the youngest firms. Surprisingly, contrary to our hypothesis, we find that, for surviving firms, dependence has a positive effect on customer portfolio growth, and that this effect is stronger for less experienced, i.e., younger, firms. The effect is also amplified by congenital learning from the top management team's industry experience. Finally, interorganizational learning (facilitated by the relationship quality of the key customer relationship) has a negative moderating effect on the dependence-growth relationship. This indicates an impeding effect on the young firm's ability to acquire other customers. Taken together, our results contribute a more dynamic and nuanced view of young firms' customer relationships, shedding light on two distinct performance outcomes, firm survival and firm growth.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا