light box
امتیاز 2.58 نقش حمایت مدیریت ارشد و توانمندی های سازمانی در دستیابی به کارآفرینی تجارت الکترونیک">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23
تعداد کلمات : 8000
مجله : Kybernetes
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:نقش حمایت مدیریت ارشد و توانمندی های سازمانی در دستیابی به کارآفرینی تجارت الکترونیک

 چکیده

 هدف – هدف از این پژوهش بررسی نقش حمایت مدیریت ارشد و قابلیت‌های سازمانی در دستیابی به کارآفرینی کسب و کار الکترونیکی است.

طراحی/روش‌شناسی/رویکرد – داده‌ها از طریق یک پرسشنامه خود ایفا از ۲۶ شرکت تولیدی با نمونه ۲۸۲ پاسخ‌دهنده جمع‌آوری شد. داده‌ها با استفاده از SmartPLS تجزیه و تحلیل شد.

یافته‌ها – نتایج نشان دهنده تاثیر معنی دار حمایت مدیریت ارشد بر کارآفرینی کسب و کار الکترونیکی است. یافته‌ها همچنین تأثیر مستقیم قابلیت‌های سازمانی، شامل چابکی سازمانی و یادگیری سازمانی را بر کارآفرینی تجارت الکترونیک نشان می‌دهد. علاوه بر این، نتایج این مطالعه نقش محوری مدیریت ارشد را در آماده‌سازی یک محیط سازمانی که یادگیری سازمانی و قابلیت‌های چابکی سازمانی را برای ایجاد کارآفرینی تجارت الکترونیک تقویت می‌کند، برجسته می‌کند(دستیابی به کارآفرینی تجارت الکترونیک).

اصالت/ارزش – این مطالعه به مجموعه دانش و درک کارآفرینی تجارت الکترونیک و نقش محوری پشتیبانی مدیریت ارشد در محیط بسیار پویای امروزی کمک می‌کند. علاوه بر این، مطالعه حاضر بینش‌های جدیدی را در مورد تأثیر قابلیت‌های سازمانی بر ایجاد کارآفرینی کسب و کار الکترونیکی ارائه می‌دهد.

Title: The role of top management support and organizational capabilities in achieving e-business entrepreneurship

Abstract

 Purpose – The purpose of this study is to investigate the role of top management support and organizational capabilities in achieving e-business entrepreneurship. Design/methodology/approach – Data were collected through a self-administered questionnaire from 26 manufacturing firms with a sample of 282 respondents. Data were analyzed using SmartPLS. Findings – The results show a significant impact of top management support on e-business entrepreneurship. The findings also show a direct impact of organizational capabilities, involving organizational agility and organizational learning on the e-business entrepreneurship. Moreover, the results of the study highlight the pivotal role of top management in preparing an organizational environment that fosters organizational learning and organizational agility capabilities to establish e-business entrepreneurship. Originality/value – This study contributes to the body of knowledge and understanding of e-business entrepreneurship and the pivotal role of top management support in today’s very dynamic environment. Furthermore, the present study offers new insights into the impact of organizational capabilities on establishing e-business entrepreneurship.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا