عنوان فارسی مقاله:نقش حمایت مدیریت ارشد و توانمندی های سازمانی در دستیابی به کارآفرینی تجارت الکترونیک
چکیده
هدف – هدف از این پژوهش بررسی نقش حمایت مدیریت ارشد و قابلیتهای سازمانی در دستیابی به کارآفرینی کسب و کار الکترونیکی است.
طراحی/روششناسی/رویکرد – دادهها از طریق یک پرسشنامه خود ایفا از ۲۶ شرکت تولیدی با نمونه ۲۸۲ پاسخدهنده جمعآوری شد. دادهها با استفاده از SmartPLS تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها – نتایج نشان دهنده تاثیر معنی دار حمایت مدیریت ارشد بر کارآفرینی کسب و کار الکترونیکی است. یافتهها همچنین تأثیر مستقیم قابلیتهای سازمانی، شامل چابکی سازمانی و یادگیری سازمانی را بر کارآفرینی تجارت الکترونیک نشان میدهد. علاوه بر این، نتایج این مطالعه نقش محوری مدیریت ارشد را در آمادهسازی یک محیط سازمانی که یادگیری سازمانی و قابلیتهای چابکی سازمانی را برای ایجاد کارآفرینی تجارت الکترونیک تقویت میکند، برجسته میکند(دستیابی به کارآفرینی تجارت الکترونیک).
اصالت/ارزش – این مطالعه به مجموعه دانش و درک کارآفرینی تجارت الکترونیک و نقش محوری پشتیبانی مدیریت ارشد در محیط بسیار پویای امروزی کمک میکند. علاوه بر این، مطالعه حاضر بینشهای جدیدی را در مورد تأثیر قابلیتهای سازمانی بر ایجاد کارآفرینی کسب و کار الکترونیکی ارائه میدهد.