light box
امتیاز 2.93 Big-B در برابر Big-O: در رابطه با رفتار سازمانی، چه ویژگی سازمانی‌ای وجود دارد؟">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 26
تعداد کلمات : 8800
مجله : Journal of Organizational Behavior
انتشار : 2001
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:Big-B در برابر Big-O: در رابطه با رفتار سازمانی، چه ویژگی سازمانی‌ای وجود دارد؟

 چکیده  

 این مقاله، یک متن با زمینه تجربی در خصوص وضعیت فعلی تحقیقات رفتار سازمانی و مسیرهای آینده مربوط به این تحقیقات می‌باشد. ما نتایج یک نظر سنجی از محققان و دانشمندان رفتار سازمانی در مورد اهمیت فعلی موضوعات تحقیقاتی مختلف و اهمیت آن‌ها در دنیای واقعی را ارائه می‌کنیم(رابطه با رفتار سازمانی). پاسخ‌های مربوط به نظر سنجی فوق با تحلیل کتابخانه‌ای مقالات منتشر شده در مجلات مهم رفتار سازمانی در طی ده سال مقایسه می‌شود. پیشنهاد ما این است که بسیاری از موضوعاتی که از نظر پاسخکویان ” کم‌تر مطالعه شده” اند، را می‌توان با یک تعریف خاص از رفتار سازمانی خلاصه سازی کرد که بر رفتار سازمان دهی تاکید می‌کنند. با در نظر گرفتن سه تعریف، ما محدودیت‌های تعاریف سنتی (رفتار- بزرگ و رفتار زمینه‌ای) را برجسته کرده و مزیت‌های رویکرد سازمانی‌تر موسوم به Big-O را بحث می‌کنیم(رابطه با رفتار سازمانی).

Title: Big-B versus Big-O: What is organizational about organizational behavior?

Abstract

This paper is an empirically grounded essay about the current state of organizational behavior (OB) research and productive future directions. We report the results of a survey of OB scholars about the current importance of various research topics and their importance in an ideal world. We compare the survey responses with an archival analysis of papers published in leading OB journals over a 10-year period. We suggest that many of the topics that our respondents perceive to be "under researched' can be summarized with one particular definition of OB that emphasizes organizing behavior. Considering all three definitions together, we highlight the limitations of the traditional (Big-B and Contextualized-B) definitions and discuss the benefits ofa more organizational (Big-O) approach

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
خـریـد محـصـول
اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
خـریـد محـصـول
فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
خـریـد محـصـول
ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
خـریـد محـصـول
کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
خـریـد محـصـول
پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
خـریـد محـصـول
آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
خـریـد محـصـول
چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
خـریـد محـصـول
ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
خـریـد محـصـول
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا