light box
امتیاز 3.00 رابطه خود ادراکی فیزیکی صلاحیت، جهت گیری هدف و خوش بینی">

عنوان فارسی مقاله:رابطه خود ادراکی فیزیکی صلاحیت، جهت گیری هدف و خوش بینی با واسنجی عملکرد دانش آموزان در تربیت بدنی

 چکیده

 دو مطالعه برای بررسی همبستگی‌های بین صحت واسنجی (کالیبراسیون) دانش آموزان با خود ادراکی از مهارت و قابلیت (یعنی خود ارزشمندی عمومی، مهارت ورزشی، مهارت ادراک شده و خودکارامدی)، جهت گیری هدف و خوش بینی و بدبینی انجام شد. شرکت کننده‌ها شامل ۱۳۸(مطالعه ۱) و ۲۳۶(مطالعه ۲) دانش آموزان کلاس پنجم و ششم است. یک شاخص صحت مطلق پیش بینی عملکرد بر اساس عملکرد واقعی و پیش بینی شده در تست پرتاب بسکتبال محاسبه شد. عوامل مربوط به شخص با پرسش نامه خود گزارش شده اندازه گیری شد. نتایج هیچ گونه همبستگی را بین صحت مطلق و خود ارزشمندی، مهارت ورزشی، خوش بینی و بدبینی (مطالعه ۱) نشان داد، در حالی که صحت مطلق دانش آموزان با جهت گیری وظایف، خودکارامدی و مهارت ادراک شده مرتبط بود. یک اثر اعتماد بیش از حد در دو مطالعه مشاهده شد. این نتایج با استناد به شواهد قبلی و دیدگاه‌های تحقیقات واسنجی در حوزه آموزش اکادمیک، ورزشی و فیزیکی بررسی شد. اثر متقابل بین عوامل فردی و واسنجی و اثرات آن‌ها روی توسعه یادگیری خود تنظیمی مهارت‌های ورزشی در تربیت بدنی بررسی شد(رابطه خود ادراکی فیزیکی).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 title: The relation of physical self-perceptions of competence, goal orientation, and optimism with students' performance calibration in physical education

Abstract

Two studies were conducted to examine associations between students' calibration accuracy with their selfperceptions of competence (i.e., global self-worth, sport competence, perceived competence, and self-efficacy), goal orientation, and dispositional optimism and pessimism. Participants were 138 (study 1) and 236 (study 2) fifth and sixth grade students. An index of absolute accuracy of performance prediction was calculated based on students' predicted and actual performance in a basketball shooting test. Person-related factors were measured with self-reported questionnaires. Results showed no associations between absolute accuracy and students' global self-worth, sport competence, optimism and pessimism (study 1) while students' absolute accuracy was associated with their task orientation, self-efficacy, and perceived competence (study 2). An overconfidence effect was also found in both studies. These results were discussed with reference to previous evidence and views of calibration research in academic, sport, and physical education domains. Interactions between person-related factors and calibration and their effects on the development of students' self-regulated learning of sport skills in physical education were also highlighted.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اثر واسطه‌ای عملیات منابع انسانی راهبردی بر مدیریت دانش و عملکرد شرکتی
خـریـد محـصـول
خود مدیریتی چند سطحی در مدارس: توسعه بیشتر مدیریت مدرسه محور در هنک کنگ
خـریـد محـصـول
سازمان دهی نسبی و ارتباطی سامانه ها و زیست بوم های کارآفرینانه
خـریـد محـصـول
مدیریت تغییر در تحویل پروژه های پیچیده: مدیریت پیکر بندی، اطلاعات دارایی
خـریـد محـصـول
رابطه عملکرد- خلاقیت: چگونه پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود
خـریـد محـصـول
تعاریف تاب آوری اجتماع: یک تجزیه تحلیل
خـریـد محـصـول
اندازه گیری ساختار و روش های اعتبارسنجی در MIS و تحقیقات رفتاری
خـریـد محـصـول
عوامل مؤثر بر کارایی و پذیرش سیستم‌های گزینش الکترونیک
خـریـد محـصـول
بهینه سازی مدیریت پایه های Pinussylvestris L. هم سال در گالیسیا، شمال غرب اسپانیا
خـریـد محـصـول
چالش‌ها و راهبردهای مدیریت جهانی منابع انسانی: مطالعه موردی از ایالات متحده و کانادا
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا