light box
امتیاز 2.65 بررسی رابطه ی جنبه ها و ابعاد به کارگیری رسانه‌های اجتماعی با کارایی و عملکرد شغلی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 60
تعداد کلمات : 18000
مجله : Journal of Strategic Information Systems
انتشار : 2015
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی رابطه ی  جنبه ها و ابعاد  به کارگیری رسانه‌های اجتماعی با کارایی و عملکرد شغلی: تبیین کاربرد و نقش سرمایه اجتماعی

 چکیده و بخشی از مقدمه

 سازمان ها و شرکت ها   از  تکنولوژی های نوین  همانند رسانه های اجتماعی  بهره می برند و این رسانه های اجتماعی ، دارای  نقش های مهمی  از دیدگاه  تمرکز بر کار و  جامعه سازی و ایجاد سرگرمی و نشاط  برای کارمندان است.  این مطالعه با استفاده از یک دیدگاه استفاده از تکنولوژی ، به بررسی تأثیر سه دسته استفاده از رسانه های اجتماعی – ، لذت جویانه و شناختی – بر عملکرد شغلی می پردازد ، که توسط سه بعد سرمایه اجتماعی تعدیل می شود. این تحقیق از طریق یک نظرسنجی در مقیاس بزرگ در یک شرکت چند ملیتی تکنولوژی اطلاعات انجام شده است. نشان داده شده است كه كاربردهاي اجتماعي و شناختي از تكنولوژي ، تاثيري مثبت و البته غيرمستقيم بر كارهاي معمول و نوآورانه شغل دارد. نشان داده شده است كه استفاده هدونیك از این فن آوری ، در حالی كه تأثیر منفی مستقیمی بر عملکرد روزمره دارد ، به طور مثبت در توسعه روابط اجتماعی نقش داشته و منجر به كاهش تأثیر مثبت بر عملکرد نوآورانه می شود. این جنبه مثبت جالب استفاده لذت جویانه ، به همراه کلیه یافته های مطالعه ما ، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و از آنها برای ارائه بینش به تحقیقات و عمل های آینده استفاده می شود(رسانه‌های اجتماعی با کارایی و عملکرد).

TITLE: Linking dimensions of social media use to job performance: The role of social capital

Abstract

Organizations are increasingly adopting new technologies, such as social media, that afford employees a repertoire of uses not simply focused on work, but also on socialization and entertainment. Knowledge regarding the impact of such diverse technologies on job performance, however, is currently limited. This study adopts a technology use lens to study the effect of three categories of social media use – social, hedonic, and cognitive – on job performance, as mediated by three dimensions of social capital. The research was conducted via a large-scale survey within a multinational Information Technology company. Social and cognitive uses of technology were empirically shown to have a positive, albeit indirect, effect on employees’ routine and innovative job performance. Hedonic use of the technology, while having a direct negative impact on routine performance was shown to positively contribute to the development of social ties, leading to a mitigating positive influence on innovative performance. This interesting positive side of hedonic use, along with all findings from our study, are discussed and used to offer insights to future research and practice.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
    خـریـد محـصـول
    دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    بررسی تاثیر کادمیوم بر روی جذب و انتقال عناصر غذایی در پیازچه خوراکی
    خـریـد محـصـول
    تضاد منافع بر سر ابعاد سودمند و نامطلوب (مضر) کهور(Prospis spp) در ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا