light box
امتیاز 2.65 من را دنبال کن: استفاده از رسانه‌های اجتماعی در گزینش و استخدام">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 16
تعداد کلمات : 5700
مجله : The Journal of Social Media in Society
انتشار : 2019
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:من را دنبال کن: استفاده از رسانه‌های اجتماعی در گزینش و استخدام

 چکیده

 استفاده از رسانه‌های اجتماعی در زمینه‌ی منابع انسانی، از جمله استفاده‌ی گسترده از اینترنت برای تفکیک و گزینش متقاضیان در طی فرایند استخدام روز به روز در حال افزایش است. این مسئله موجب افزایش علاقه به شیوه‌ی تأثیر گذاری رسانه‌های اجتماعی روی استخدام کارکنان شده است. این مطالعه با استناد به تئوری تصویر و ایجاد برداشت، به بررسی اثرات استفاده از رسانه‌های اجتماعی توسط متقاضی روی برداشت و ادراک استخدام کننده‌ها نسبت به متقاضی و اثر کلی روی انتخاب کاندید می‌پردازد. با استفاده از روش نظر سنجی، اطلاعات از متخصصان منابع انسانی از صنایع مختلف جمع آوری شد. نتایج، فرضیه‌ی ما را مبنی بر این که رسانه‌های اجتماعی مثبت با پیامدهای استخدامی مهم نظیر تناسب، مهارت‌های بین فردی و توصیه‌ی استخدام مرتبط است تأیید می‌کند. به علاوه، صلاحیت و مدارک متقاضی به عنوان عامل تعدیل کننده بررسی شد. نتایج اهمیت زیادی برای مدیران و متقاضیان دارد.

 

 

TITLE: Follow Me: The Use of Social Media in Recruitment

The use of social media in the human resource arena continues to increase, including a growing use of the internet for pre-screening applicants during the recruitment process. This increase has sparked interest in how social media affects employee recruitment. Rooted in image theory and impression formation, this study explored the effects of an applicant’s use of social media on the recruiter’s perception of the candidate and the overall impact on candidate selection. Using a survey method, information was gathered from human resources professionals from a variety of industries. Results support our hypotheses that positive social media is related to important recruitment outcomes such as fit, perceived interpersonal skills, and hiring recommendation. Additionally, an important moderator, applicant qualifications, was explored. Results have important implications for both managers and applicants

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
    خـریـد محـصـول
    دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    بررسی تاثیر کادمیوم بر روی جذب و انتقال عناصر غذایی در پیازچه خوراکی
    خـریـد محـصـول
    تضاد منافع بر سر ابعاد سودمند و نامطلوب (مضر) کهور(Prospis spp) در ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا