light box
امتیاز 2.65 رفتار درمانی شناختی با کودکان و نوجوانان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 17
تعداد کلمات : 7700
مجله : Psychology
انتشار : 2019
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:رفتار درمانی شناختی با کودکان و نوجوانان

 چکیده

رفتار درمانی شناختی با کودکان (CBT) می‌تواند شامل مجموعه‌ی پیچیده‌ای از مهارت‌ها به منظور شناسایی، تست و به چالش کشیدن سیستماتیک شناخت ها و فرآیندها باشد. به طور مشابه، توانایی”تفکر در مورد فکر کردن” جزو آن دسته از رویکردهایی است که کودک را ملزم به مشاهده، تصدیق و پذیرش شناخت ها و احساسات می‌کند. این فرآیندها شامل درجه‌ای از بلوغ و پیچیدگی شناختی هستند و نیازمند توانایی مشارکت در کارها و تکالیف انتزاعی نظیر مشاهده‌ی رویدادها از دیدگاه‌های مختلف، تولید اسنادات جایگزین یا عقب نشینی و مشاهده‌ی کنجکاوانه‌ی افکار و احساسات است. درجه‌ی داشتن سطوح مورد نیاز از بلوغ شناختی توسط کودکان برای مشارکت در این کارها و تکالیف، موضوع بحث بوده است.  تحقیقات در زمینه‌ی رشد، نشان می‌دهد که کودکان درک می‌کنند که افراد، دارای حالات ذهنی درونی نظیر افکار، باور و تصاویری هستند که ممکن است بازنمودی از جهان باشند یا جهان را به طور نامناسب جلوه دهند (ولمان، هولاندر و شولت ۱۹۹۶)(رفتاردرمانی شناختی با کودکان و نوجوانان). کودک سه ساله می‌داند که حباب‌های فکری نشان دهنده‌ی این است که یک فرد چه فکری می‌کند، می‌تواند بین فکر و عمل را از هم متمایز کند، درک می‌کند که افراد دارای افکار متفاوتی در مورد یک رویداد هستند و این که افکار می‌توانند به طور نامناسبی یک رویداد را جلوه دهند. فلاول، فلاول و گرین (۲۰۰۱)، پیشنهاد کرده‌اند که تا سن پنج سالگی، کودکان قادر به بیان ادراکات خود و درک مفهوم واگویه[۱]، که یک استراتژی متداول در بسیاری از برنامه‌های CBT(رفتار درمانی شناختی) هستند. به طور مشابه، کودکان چهار تا هفت ساله، قادر به تمایز بین افکار، احساسات و رفتارها هستند (کواکلی، رینولدز و کوکر ۲۰۰۴) و این که کودکان زیر ۵ سال، قادر به تولید اسنادات پس از رویداد، نام گذاری ادراکات و شناخت ها و ایجاد پیوند بین افکار و احساسات هستند (دوهر و همکاران ۲۰۰۵). این موضوع موجب شده تا برخی کارشناسان به این نتیجه برسند که کودکان (سن ۵-۸ سال) قادر به اثبات ظرفیت شناختی برای بهره گیری از فرم‌های خلاقانه‌ی رفتار درمانی شناختی باشند (گریو و بلیست ۲۰۰۴)(رفتاردرمانی شناختی با کودکان و نوجوانان).

TITLE: Cognitive behaviour therapy with children and young people

Abstract

Cognitive behavioural therapy (CBT) can involve a complex set of skills to systematically identify, test, and challenge cognitions and processes. Similarly, an ability to ‘think about thinking’ is involved in those approaches that require the child to observe, acknowledge, and accept cognitions and emotions. These processes involve a degree of cognitive maturity and sophistication and require an ability to engage in abstract tasks such as viewing events from different perspectives, generating alternative attributions or standing back, and curiously observing thoughts and emotions. The degree to which young children have the required level of cognitive maturity to be able to engage in such tasks has been the subject of debate. Developmental research suggests that very young children understand that people have internal mental states such as thoughts, beliefs, and images that may represent or, misrepresent, the world (Wellman, Hollander, and Schult 1996). Three-year-old children understand that thought bubbles represent what a person may think, can distinguish between thoughts and actions, understand that people can have different thoughts about the same event, and that thoughts can misrepresent an event. Flavell, Flavell, and Green (2001) suggest that by the age of five children are able to articulate their cognitions and understand the concept of self-talk, a common strategy in many CBT programmes. Similarly, children aged four to seven are able to distinguish between thoughts, feelings, and behaviours (Quakley, Reynolds, and Coker 2004) and that children as young as five years could generate post-event attributions, name emotions, and link thoughts and feelings (Doherr et al. 2005). This has led some reviewers to conclude that ‘young children (aged 5–8) can demonstrate the cognitive capacity to benefit from creatively delivered forms of CBT’ (Grave and Blissett 2004).

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    همسو سازی راهبردهای زنجیره تأمین با عدم قطعیت‌های محصول
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر اجرای موفق تجارت الکترونیک
    خـریـد محـصـول
    مروری کامل بر علایم کروناویروس جدید در شرایط همه گیری جهانی COVID-19
    خـریـد محـصـول
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
    خـریـد محـصـول
    دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا