رفتار برونی سازی دانش آموزان پسر | دانلود مقاله تخصصی | متن به فارسی | | متن به فارسی | ترجمه مقالات و متون علمی
light box
امتیاز 2.58 درک رفتار برونی سازی دانش آموزان پسر: نقش ذهنیت و دلبستگی مادر">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24
تعداد کلمات : 8800
مجله : Journal of Child and Family Studies
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:درک رفتار برونی سازی دانش آموزان پسر: نقش ذهنیت و دلبستگی مادر

 چکیده

 اهداف: مشکلات رفتاری برونی سازی به عنوان یک مانع جدی برای رشد کودک در نظر گرفته می‌شود، و بنابراین شناسایی عوامل پیش بینی کننده آنها مهم است. در این مطالعه، ما ارتباط بین مشکلات بیرونی پسران مدرسه‌ای، عملکرد بازتابنده مادر (RF) و درک مادر از رابطه کودکی خود با مراقبین خود را بررسی کردیم. روش: نمونه مطالعه شامل ۳۹ پسر در سن مدرسه بود که به همراه مادرانشان مشکلات رفتاری بیرونی تشخیص داده شد. آسیب شناسی روانی کودک با استفاده از چک لیست رفتار کودک و فرم گزارش معلم ارزیابی شد. ارزیابی ما از ظرفیت ذهنی مادران بر اساس مصاحبه دلبستگی بزرگسالان و مقیاس عملکرد بازتابی بود. ادراک رابطه کودکی مادر با والدینش با استفاده از ابزار پیوند والدین ارزیابی شد. نتایج: تجزیه و تحلیل نشان داد که موارد شدیدتر رفتار پرخاشگرانه و قانون شکن در پسران با RF پایین در مادران و همچنین درک مادر از رابطه کودکی خود با والدین خود به عنوان استقلال کمتر همراه است. رفتار پرخاشگرانه‌تر در پسران نیز با درک مادر از خود به عنوان تجربه مراقبت بالاتر از پدرش در دوران کودکی همراه بود. نتیجه گیری: این‌ها فقط یافته‌های اولیه هستند و ما آنها را با هدف درک روشهای احتمالی ارتباط RF مادر و زمینه بین نسلی کیفیت رابطه با مشکلات رفتاری بیرونی در دوران کودکی مورد بحث قرار داده‌ایم(رفتار برونی سازی دانش آموزان پسر).

Title: Understanding the Externalizing Behavior of School-Age Boys: The Role of a Mother’s Mentalization and Attachment

Abstract

 Objectives Externalizing behavior problems are considered to be a serious impediment to a child’s development, and therefore it is important to identify their predictors. In this study, we investigated the connections between school-aged boys’ externalizing problems, the mother’s reflective functioning (RF) and the mother’s perception of her childhood relationship with her own caregivers. Methods The study sample comprised 39 school-age boys diagnosed with externalizing behavior problems together with their mothers. A child’s psychopathology was assessed using the Child Behavior Checklist and Teacher Report Form. Our assessment of the mothers’ mentalizing capacities was based on the Adult Attachment Interview and Reflective Functioning Scale. The perception of a mother’s childhood relationship with her parents was assessed using the Parental Bonding Instrument. Results The analysis revealed that more severe cases of aggressive and rule-breaking behavior in boys were associated with lower RF in mothers, as well as with a mother’s perception of her childhood relationship with her own parents as less autonomous. More aggressive behavior in boys was also associated with a mother’s perception of herself as experiencing a higher degree of care from her father during her own childhood. Conclusions These are only preliminary findings and we have discussed them with a view to understanding the possible ways in which a mother’s RF and the intergenerational context of relationship quality are associated with externalizing behavior problems in middle childhood.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    ارزیابی اقتصادی آبیاری با آب شیرین شده دریا در تولید گوجه فرنگی گلخانه ای در جنوب اسپانیا
    خـریـد محـصـول
    نقش درمانی پپتیدهای ضد میکروبی در دیابت ملیتوس(شیرین)
    خـریـد محـصـول
    عوامل تعیین کننده حق الزحمه حسابرسی و نقش هیئت مدیره و ساختار مالکیت
    خـریـد محـصـول
    رشد جمعیت و بقایای حشره کش زنبورهای عسل در چشم انداز های کشاورزی گرمسیری
    خـریـد محـصـول
    اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اختلال دوقطبی: تشخیص، درمان
    خـریـد محـصـول
    ترانگزامیک اسید و عفونت مفاصل پری پروتز
    خـریـد محـصـول
    تشخیص عفونت اطراف پروتز
    خـریـد محـصـول
    بررسی پوشش آلبریچ برای بهینه‌سازی پنهان‌کاری صوتی(آکوستیک) زیردریایی‌ها
    خـریـد محـصـول
    کاربردهای هوش مصنوعی به عنوان یک روند مدرن برای دستیابی به نوآوری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    رابطه بین اندازه شرکت و سودآوری با هموارسازی درآمد: شواهدی از شرکت‌های غذا و نوشیدنی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا