light box
امتیاز 2.93 بررسی چارچوب ارزش های رقابتی در فرهنگ تولید و سازمانی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 34
تعداد کلمات : 9500
مجله : European Journal of management
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی چارچوب ارزش های رقابتی در  فرهنگ تولید و سازمانی

 چکیده  

اعتباریابی ابزار ارزیابی فرهنگ سازمانی  (OCAI) مبتنی بر یک مدل نظری است که به عنوان چارچوب ارزشهای رقابت شناخته می‌شود. این قالب در سازماندهی و تفسیر انواع پدیده‌های سازمانی بسیار ارزشمند می‌باشد. در این مقاله، مشخص خواهد شد که چرا داشتن یک چارچوب بسیار مهم است و چگونه این چارچوب در ابتدا از طریق تحقیق در مورد اثربخشی سازمانی تهیه شد. ما همچنین چهار نوع فرهنگ غالب را که از چارچوب بیرون می‌آیند ارائه می‌کنیم(رقابت در فرهنگ تولید و سازمانی). این چهار نوع فرهنگ به عنوان پایه و اساس OCAI در نظر گرفته می‌شوند. علاوه بر این، از آنجا که فرهنگ ارزش‌های اصلی، فرضیات، تفسیرها و رویکردهایی را که یک سازمان را مشخص می‌کند، تعریف می‌کند، انتظار داریم سایر ویژگی‌های سازمان‌ها نیز چهار نوع فرهنگ را منعکس کنند. ما به مثالهایی از چگونگی این مورد اشاره می‌کنیم. به طور خاص، ما نشان می‌دهیم که چارچوب ارزشهای رقابت برای شناسایی رویکردهای اصلی برای طراحی سازمان، مراحل توسعه چرخه زندگی، کیفیت سازمان، تئوری‌های کارایی، نقشهای رهبری و نقشهای مدیران منابع انسانی و مهارتهای مدیریتی مفید است(رقابت در فرهنگ تولید و سازمانی).

Title: Investigating the  Competitive Values Framework in Production and Organizational Culture

Abstract

The OCAI is based on a theoretical model known as the Competing Values Framework. This framework is extremely useful in organizing and interpreting a wide variety of organizational phenomena. In this chapter, we explain why having a framework is so important and how this framework was initially developed through research on organizational effectiveness. We also explain the four dominant culture types that emerge from the framework. These four culture types serve as the foundation for the OCAI. In addition, because culture defines the core values, assumptions, interpretations, and approaches that characterize an organization, we might expect that other characteristics of organizations would also reflect the four culture types. We point out examples of how this is the case. In particular, we show how the Competing Values Framework is useful for identifying the major approaches to organizational design, stages of life cycle development, organizational quality, theories of effectiveness, leadership roles and roles of human resource managers, and management skills.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
ACE2- از سیستم رنین-آنژیوتنسین تا میکروبیوتای روده و سوء تغذیه
خـریـد محـصـول
از SARS تا COVID-19: آنچه در مورد کودکان آلوده به COVID-19 آموخته‌ایم
خـریـد محـصـول
اهداف پاسخ‌های سلول‌های T به کروناویروس SARS-COV-2 در افراد با بیماری کوید ۱۹
خـریـد محـصـول
تراکم یا انباشت سفارش فروش و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
خـریـد محـصـول
اجتناب و فرار مالیاتی به مرور زمان: مقایسه‌ی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی
خـریـد محـصـول
مشارکت و همکاری بین مرزی بین نهاد های نظارتی اوراق بهادار
خـریـد محـصـول
ارتباط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه
خـریـد محـصـول
ترجیحات مربوط به توزیع مجدد و قرار گرفتن در معرض برنامه ها
خـریـد محـصـول
سوگیری‌ها در برآورد ضریب فزاینده‌ی مالی
خـریـد محـصـول
تخمین هزینه حاشیه‌ای نگهداری و تعمیر بزرگراه تحت فعالیت‌های نگهداری چندگانه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا