light box
امتیاز 2.65 رهبری در پروژه های نوآوری: تصویری از کارورزان انعکاسی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 21
تعداد کلمات : 11000
مجله : Journal of Innovation and Entrepreneurship
انتشار : 2020
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:رهبری در پروژه های نوآوری: تصویری از کارورزان انعکاسی و ارتباط آن با یادگیری سازمانی

 چکیده

 هدف این مقاله ی مفهومی، اثبات این است که کارورز انعکاسی دونالد شون، در واقع تشریح کننده ی مدل صریح از مراحلی است که رهبران پروژه از آن نا آگاه هستند. علاوه بر این، این مدل تحقیق انعکاسی می تواند با مدل یادگیری سازمانی آرگریس و شون به طور معنی داری ترکیب شود. الگوی ترکیبی تحقیق و یادگیری می تواند از اعضای تیم و رهبران پروژه برای ارتقاء انعکاس آنها و بهبود موفقیت پروژه آنها پشتیبانی کند. هجده رهبر پروژه تیم های نوآوری با استفاده از مصاحبه های عمیق با هدف ارزیابی نحوه عملکرد رهبران پروژه هنگام برخورد با حوادث بحرانی در طول پروژه های خود مورد مطالعه قرار گرفتند. بر اساس گزیده ای از سه رهبر پروژه، یک نمونه تجربی از مدل شون ارائه شده است: آنها تشخیص دادند که مشکلی وجود دارد، مسئله را تحقیق کرده اند، راه حل های جایگزین تهیه کرده، راه حل های مختلف و گزینه های مختلفی را برای اعتبار سنجی آزمایش کرده و با آزمایش راه حل ها، انتخاب و استفاده از یک راه حل خاص، و ارزیابی روند کامل را در پیش گرفتند. پیشنهاد نویسندگان برای کارورزان استفاده از الگوی ترکیبی از تمرین کننده انعکاس و یادگیری سازمانی است، زیرا این امر می تواند به رهبری نوآوری در عمل در سطح فردی و تیمی کمک کند. ارزش علمی این سهم در تبدیل الگوی نهفته (ضمنی) شون به یک مدل آشکار (صریح) است و با ارتباط آن با الگوی یادگیری سازمانی، نتیجه ای پدید می آید که هم برای تحقیقات و هم در آینده کاربرد دارد.

TITLE: Leadership in innovation projects: an illustration of the reflective practitioner and the relation to organizational learning

Abstract

The purpose of this conceptual article is to demonstrate that Donald Schön’s Reflective Practitioner actually outlines an explicit model of the steps that project leaders in practice apply largely unaware. This reflective research model furthermore can be meaningfully combined with Argyris and Schön’s model of organizational learning. The combined research and learning model can support project team members and leaders to enhance their reflectiveness and improve their project success. Eighteen project leaders of innovation teams were studied by means of in-depth interviews aimed at assessing how project leaders act when dealing withپ critical incidents during their projects. Based on a selection of three project leaders, an empirical illustration of Schön’s model is provided: they recognized there was a problem, researched the problem, developed alternative solutions, tested different solutions and alternatives on validity, tried out and experimented with solutions, selected and applied a particular solution, and evaluated the process completed. The authors’ suggestion for practitioners is applying the combined model of the reflective practitioner and organizational learning, as this can help innovation leadership in practice at both the individual and the team level. The scientific value of this contribution lies in the conversion of Schön’s latent (tacit) model into a manifest (explicit) model, and by relating it to the model of organizational learning, a result emerges that is both applicable to future research and practice.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه و به صورت ترکیبی
    خـریـد محـصـول
    راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
    خـریـد محـصـول
    ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین نوکلئوکپسید SARS-CoV-2
    خـریـد محـصـول
    اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
    خـریـد محـصـول
    کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
    خـریـد محـصـول
    تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
    خـریـد محـصـول
    اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
    خـریـد محـصـول
    کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
    خـریـد محـصـول
    حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
    خـریـد محـصـول
    بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا