light box
امتیاز 2.65 رهبری در پروژه های نوآوری: تصویری از کارورزان انعکاسی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 21
تعداد کلمات : 11000
مجله : Journal of Innovation and Entrepreneurship
انتشار : 2020
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:رهبری در پروژه های نوآوری: تصویری از کارورزان انعکاسی و ارتباط آن با یادگیری سازمانی

 چکیده

 هدف این مقاله ی مفهومی، اثبات این است که کارورز انعکاسی دونالد شون، در واقع تشریح کننده ی مدل صریح از مراحلی است که رهبران پروژه از آن نا آگاه هستند. علاوه بر این، این مدل تحقیق انعکاسی می تواند با مدل یادگیری سازمانی آرگریس و شون به طور معنی داری ترکیب شود. الگوی ترکیبی تحقیق و یادگیری می تواند از اعضای تیم و رهبران پروژه برای ارتقاء انعکاس آنها و بهبود موفقیت پروژه آنها پشتیبانی کند. هجده رهبر پروژه تیم های نوآوری با استفاده از مصاحبه های عمیق با هدف ارزیابی نحوه عملکرد رهبران پروژه هنگام برخورد با حوادث بحرانی در طول پروژه های خود مورد مطالعه قرار گرفتند. بر اساس گزیده ای از سه رهبر پروژه، یک نمونه تجربی از مدل شون ارائه شده است: آنها تشخیص دادند که مشکلی وجود دارد، مسئله را تحقیق کرده اند، راه حل های جایگزین تهیه کرده، راه حل های مختلف و گزینه های مختلفی را برای اعتبار سنجی آزمایش کرده و با آزمایش راه حل ها، انتخاب و استفاده از یک راه حل خاص، و ارزیابی روند کامل را در پیش گرفتند. پیشنهاد نویسندگان برای کارورزان استفاده از الگوی ترکیبی از تمرین کننده انعکاس و یادگیری سازمانی است، زیرا این امر می تواند به رهبری نوآوری در عمل در سطح فردی و تیمی کمک کند. ارزش علمی این سهم در تبدیل الگوی نهفته (ضمنی) شون به یک مدل آشکار (صریح) است و با ارتباط آن با الگوی یادگیری سازمانی، نتیجه ای پدید می آید که هم برای تحقیقات و هم در آینده کاربرد دارد.

TITLE: Leadership in innovation projects: an illustration of the reflective practitioner and the relation to organizational learning

Abstract

The purpose of this conceptual article is to demonstrate that Donald Schön’s Reflective Practitioner actually outlines an explicit model of the steps that project leaders in practice apply largely unaware. This reflective research model furthermore can be meaningfully combined with Argyris and Schön’s model of organizational learning. The combined research and learning model can support project team members and leaders to enhance their reflectiveness and improve their project success. Eighteen project leaders of innovation teams were studied by means of in-depth interviews aimed at assessing how project leaders act when dealing withپ critical incidents during their projects. Based on a selection of three project leaders, an empirical illustration of Schön’s model is provided: they recognized there was a problem, researched the problem, developed alternative solutions, tested different solutions and alternatives on validity, tried out and experimented with solutions, selected and applied a particular solution, and evaluated the process completed. The authors’ suggestion for practitioners is applying the combined model of the reflective practitioner and organizational learning, as this can help innovation leadership in practice at both the individual and the team level. The scientific value of this contribution lies in the conversion of Schön’s latent (tacit) model into a manifest (explicit) model, and by relating it to the model of organizational learning, a result emerges that is both applicable to future research and practice.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
    خـریـد محـصـول
    دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    بررسی تاثیر کادمیوم بر روی جذب و انتقال عناصر غذایی در پیازچه خوراکی
    خـریـد محـصـول
    تضاد منافع بر سر ابعاد سودمند و نامطلوب (مضر) کهور(Prospis spp) در ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا