light box
امتیاز 2.65 ارزیابی عملکرد آموزشی بر اساس رویکرد ارزیابی جامع و AHP فازی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 31
تعداد کلمات : 5800
مجله : Applied Soft Computing
انتشار : 2015
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی عملکرد آموزشی بر اساس رویکرد ارزیابی جامع و AHP فازی

  چکیده

 ارزیابی عملکرد آموزشی یک ابزار مهم برای بهبود کیفیت آموزش بوده و نقش مهمی در تقویت مدیریت مؤسسات آموزش عالی ایفا می‌کند. در این مقاله، یک چارچوب جدید برای ارزیابی عملکرد آموزش بر اساس ترکیب AHP فازی و روش ارزیابی جامع فازی ارائه می‌شود. به طور ویژه، بعد از تعیین عوامل اصلی و فرعی، سیستم شاخص عملکرد آموزش ایجاد شد. در سیستم شاخص، وزن عامل اصلی و عامل فرعی با روش AHP فازی برآورد شد. با استفاده از روش فازی می‌توان اجماع تصمیم گیران را تسهیل کرده و از این روی عدم قطعیت را کاهش می‌دهد. بر اساس این سیستم، روش ارزیابی جامع فازی برای ارزیابی عملکرد آموزشی استفاده شد. بر اساس این سیستم، روش ارزیابی جامع فازی برای ارزیابی عملکرد آموزش استفاده شد. کاربرد نمونه برای بررسی چارچوب پیشنهادی استفاده شد. کاربرد این چارچوب موجب علمی‌تر شدن، صحیح‌تر شدن و عینی‌تر شدن نتایج ارزیابی می‌شود. انتظار می‌رود که این کار یک ابزار مهم برای مدیران موسسه‌های آموزش عالی در بهبود سطح کیفیت آموزشی است(رویکرد ارزیابی جامع و AHP فازی).

Title: Evaluating teaching performance based on fuzzy AHP and comprehensive evaluation approach

 

Abstract

Evaluating teaching performance is a main means to improve teaching quality and can plays an important role in strengthening the management of higher education institutions. In this paper, we present a novel framework for teaching performance evaluation based on the combination of fuzzy AHP and fuzzy comprehensive evaluation method. Specifically, after determining the factors and sub-factors, the teaching performance index system was established. In the index system, the factor and sub-factor weights were then estimated by the extent analysis fuzzy AHP method. Employing the fuzzy AHP method in group decision-making can facilitate a consensus of decision-makers and reduce uncertainty. On the basis of the system, the fuzzy comprehensive evaluation method was employed to evaluate teaching performance. A case application was also used to illustrate the proposed framework. The application of this framework can make the evaluation results more scientific, accurate, and objective. It is expected that this work may serve as an assistance tool for managers of higher education institutions in improving the educational quality level.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا