نقش هوش هیجانی در سازگاری روانشناختی در نوجوانان

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 19

تعداد کلمات : 6000

مجله : anales de psicología

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
14 ژانویه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1500 بازدید
22,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نقش هوش هیجانی در سازگاری روانشناختی در نوجوانان

 چکیده  

چکیده: این تحقیق با هدف تجزیه و تحلیل نقش هوش هیجانی و عوامل مختلف روانشناختی در محیط مدرسه انجام می‌شود. این مقاله عوامل روانی اجتماعی را از یک مدرسه در منطقه در معرض خطر اجتماعی با یک مدرسه در منطقه هنجار مقایسه می‌کند، جایی که در ۲۱۱ نوجوان اسپانیایی با میانگین سنی ۱۳ سال شرکت داشتند. از پرسشنامه هوش هیجانی Bar-On: نسخه جوانان (EQi: YV) و سیستم ارزیابی رفتار برای کودکان (BASC) استفاده شد. تفاوت در مشکلات رفتاری با توجه به محیط مدرسه و سطح هوش هیجانی پیدا شد. علاوه بر این، همبستگی‌های مثبتی بین سازگاری روانشناختی و کلیه مقیاس‌های EQi: YV پیدا شد. چند مدل رگرسیون به دست آمده بر تأثیر خلق و خوی عمومی و روابط والدین به عنوان عواملی برای سازگاری روانشناختی و هوش هیجانی تأکید می‌کند(سازگاری روانشناختی در نوجوانان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The role of Emotional Intelligence in Psychological Adjustment among Adolescents

Abstract

 This research aims to analyse the role of emotional intelligence and various psychological factors in school environment. This paper compare psychosocial factors from a school in social risk area with a school in normative area, where in 211 spanish adolescents with a average age of 13 years participated. The Bar-On Emotional Intelligence Inventory: Young Version (EQi:YV) and the Behavior Assessment Sysem for Children (BASC) were used. Differences in behavior problems were found according to school environment and emotional intelligence level. Furthermore, positive correlations between psychological adjustment and all scales from EQi:YV were found. Multiple regression models obtainted emphasized the influence of general mood and parents relationship as factors to psychological adjustment and emotional intelligence.
    دیدگاهتان را بنویسید