light box
امتیاز 2.58 پیاده روی تا مدرسه و سطح فعالیت فیزیکی(بدنی) در میان نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ساله">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 11
تعداد کلمات : 5200
مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:پیاده روی تا مدرسه  و سطح  فعالیت فیزیکی(بدنی) در میان نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ساله  از  کشور های با درامد پایین و متوسط

 چکیده

  زمینه و هدف: سطح فعالیت بدنی (جسمانی) جهانی پایین است. رفت و آمد فعال به مدرسه رفتاری کم هزینه و پایدار است که سطح فعالیت بدنی نوجوانان را ارتقا می بخشد. علیرغم اهمیت آن ، اطلاعات مربوط به کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​کمیاب است. این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین رفت و آمد فعال به مدرسه و سطح فعالیت بدنی (PA) در بین نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ ساله از ۶۳ کشور با درآمد کم و متوسط ​​و شش منطقه جهان انجام شد. روش ها: داده ها از پایگاه داده GSHS بود. شرکت کنندگان ۱۸۷٫۹۳۴ نوجوان (۸۹٫۵۵۰ پسر) ، ۱۱ تا ۱۶ ساله ، از ۶۳ کشور با درآمد کم و متوسط ​​بودند. رفت و آمد فعال به مدرسه و PA به عنوان تعداد روزهای پیاده روی یا دوچرخه سواری نوجوانان به مدرسه و انجام فعالیت بدنی به مدت حداقل ۶۰ دقیقه در ۷ روز گذشته خود گزارش شد. یافته ها: پسران و دخترانی که به طور فعال به مدرسه پیاده روی کردند  تلاش بالاتری برای دستیابی به توصیه های PA نشان دادند ، اما فقط برای ۱۳-۱۴ (پسران: ۱۶٫۶ در مقابل ۲۲٫۰٪ ؛ دختران: ۹٫۸ در مقابل ۱۴٫۶٪) و ۱۵-۱۶ (پسران: ۱۶٫۳ در مقابل ۲۱٫۶؛ ؛ دختران: ۸٫۰  در مقابل ۱۴٫۰)) گروه های سنی یکساله این موضوع گزارش شد. تنها در مورد دختران اقیانوسیه ، آسیای میانه ، شرق میانه ، و شمال آفریقا و پسران آفریقایی صحرای آفریقا هیچ تفاوتی در دستیابی به توصیه های PA بین افرادی که به طور فعال به مدرسه رفتند و افرادی که این کار را نکرده بودند ، مشاهده نشد. پسرانی که به طور فعال به مدرسه رفتند ۴۲٪ (۹۵٪ CI: 1.37 ، ۱٫۴۶) بیشتر به توصیه های PA دست یافتند ، در حالی که دختران ۶۶٪ (۹۵٪ CI: 1.59 ، ۱٫۷۳) بیشتر به توصیه های PA رسیدند. نتیجه گیری: رفت و آمد فعال به مدرسه با سطح فعالیت بدنی نوجوانان ارتباط دارد. با این حال ، ممکن است تأثیر کمتری در کمک به نوجوانان جوان در عمل به توصیه های فعالیت بدنی داشته باشد. مسئولان عمومی باید رفت و آمد فعال به مدرسه را در بین نوجوانان به منظور ارتقاء سطح PA و ارتقاء سلامت ترویج کنند( سطح فعالیت فیزیکی در میان نوجوانان).

Title: Active Commuting to School and Physical Activity Levels among 11 to 16 Year-Old Adolescents from 63 Low- and Middle-Income Countries

Abstract

 Background: Global physical activity levels are low. Active commuting to school is a low-cost and sustainable behaviour that promotes adolescents’ physical activity levels. Despite its importance, data on low- and middle-income countries is scarce. This study aimed to assess the relationship between active commuting to school and physical activity (PA) levels among 11–16 years-old adolescents from 63 low- and middle-income countries and six world regions. Methods: Data were from the GSHS database. Participants were 187,934 adolescents (89,550 boys), aged 11–16 years-old, from 63 low- and middle-income countries. Active commuting to school and PA were self-reported as the number of days adolescents walked or cycled to school and engaged in physical activity for at least 60 min in the past 7 days. Results: Boys and girls who actively commuted to school presented higher prevalence of attaining the PA recommendations, but only for the 13–14 (boys: 16.6% versus 22.0%; girls: 9.8% versus 14.6%) and 15–16 (boys: 16.3% versus 21.6%; girls: 8.0% versus 14.0%) year-old age groups. Only for Oceania, Central Asian, Middle Eastern, and North African girls and Sub-Saharan African boys no difference was found in the prevalence of attaining the PA recommendations between those who actively commuted to school and those who did not. Boys who actively commuted to school were 42% (95% CI: 1.37, 1.46) more likely to achieve the PA recommendations, while girls were 66% (95% CI: 1.59, 1.73) more likely to achieve the PA recommendations. Conclusions: Active commuting to school is associated with the adolescents’ physical activity levels. However, it may have a lesser influence in helping younger adolescents attaining physical activity recommendations. Public health authorities should promote active commuting to school among adolescents in order to improve the PA levels and promote health.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    بررسی فناوری بلاک چین در تجارت بین المللی.مهندسی مجدد فرایند کسب و کار برای اعتبارنامه
    خـریـد محـصـول
    قرارداد ببندیم یا نبندیم: نگرش از طریق روایت مالیات و هزینه
    خـریـد محـصـول
    هوش اعتباری: نوآوری در مدیریت برند از طریق داده های رسانه های اجتماعی
    خـریـد محـصـول
    تجویز آستاکسانتین به عنوان یک داروی نوروپروتکتیو مناسب برای درمان امراض نورولوژیک
    خـریـد محـصـول
    مقایسه بانک‌های محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی
    خـریـد محـصـول
    یکپارچگی لاینفک روح و جسم: نظریه و چشم انداز مکتب سایکوسوماتیک پاریس
    خـریـد محـصـول
    تجزیه و تحلیل ریسک بدهی شرکت های غیر مالی با استفاده از شبکه های دو لایه ای
    خـریـد محـصـول
    دسته بندی اطلاعات و داده‌ها با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
    خـریـد محـصـول
    استفاده از روش های نوین برای پیاده سازی روان درمانی اینترنتی
    خـریـد محـصـول
    استفاده از آزمون‌های برشی برای سنجش مقاومت و استحکام خاک
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا