light box
امتیاز 2.93 استراتژی ها و سطوح قیمت گذاری و تأثیر آن بر روی سود آوری شرکتی">

عنوان فارسی مقاله:استراتژی ها و سطوح قیمت گذاری و تأثیر آن بر روی سود آوری شرکتی

 چکیده  

 تعریف سیاست قیمت یکی از مهم‌ترین تصمیمات در مدیریت می‌باشد زیرا بر سود اوری شرکت و رقابت پذیری بازار تأثیر می‌گذارد. علی رغم اهمیت قیمت‌ها در سازمان‌ها، این مؤلفه توجه زیادی را توسط بسیاری از بازاریابان و دانشگاهیان دریافت نکرده است زیرا این بر طبق برآوردها، کم‌تر از ۲ درصد مقالات در مجلات پیشرو را شامل می‌شود. از این روی هدف این مطالعه پیشنهاد و تست یک مدل نظری می‌باشد که اثرات سیاست قیمت گذاری را بر روی سود اوری شرکت نشان می‌دهد. برای رسیدن به این هدف، ۱۵۰ شرکت در بخش فلز- مکانیک در شمال شرق ریو گرانده دول سول استیت، برزیل می‌باشد که راهبردهای قیمت گذاری مبتنی بر مشتری، راهبردهای قیمت گذاری مبتنی بر رقابت و راهبردهای قیمت گذاری مبتنی بر هزینه را با سطوح قیمت و عملکرد با توجه به سود اوری تلفیق می‌کند. نتایج نشان می‌دهد که سود اوری شرکت‌ها به طور مثبتی توسط راهبرد قیمت گذاری مبتنی بر ارزش و سطوح قیمت بالا تحت تأثیر قرار می‌گیرد و به طور منفی توسط سطوح قیمت پایین تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این یافته‌ها نشان می‌دهد که سیاست‌های قیمت گذاری بر سود اوری سازمان‌ها اثر دارد و از این روی، یک دیدگاه راهبردی‌تر در فرایند قیمت گذاری می‌تواند تشکیل دهنده یک بعدی باشد که توسط مدیران نمی‌تواند نادیده گرفته شود.

Title: Pricing strategies and levels and their impact on corporate profitability

Abstract

Price policy definition is one of the most important decisionsin management asit affects corporate profitability and market competitiveness. Despite the importance that prices take in organizations, it appears that this element has not received proper attention by many academics and marketers since it represents, according to estimates, less than 2% of the papers on leading journals in the field. Thus, the aim of this study was to propose and test a theoretical model showing the impacts of pricing policy on corporate profitability. To this end, 150 companies in the metal-mechanic sector situated in the Northeast of Rio Grande do Sul State, Brazil were studied, integrating customer value-based pricing strategies, competition-based pricing strategies and cost-based pricing strategies with price levels(high and low) and performance with respect to profitability. The resultsindicate that the profitability of the surveyed companies is positively affected by value-based pricing strategy and high price levels while it is negatively affected by low price levels. Such findings indicate that pricing policies influence the profitability of organizations and therefore, a more strategic look at the pricing process may constitute one aspect that cannot be overlooked by managers

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه
خـریـد محـصـول
راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
خـریـد محـصـول
ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین
خـریـد محـصـول
اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
خـریـد محـصـول
کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
خـریـد محـصـول
تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
خـریـد محـصـول
اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
خـریـد محـصـول
کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
خـریـد محـصـول
حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
خـریـد محـصـول
بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا