light box
امتیاز 2.65 سواد مالی و پایداری اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط خرده فروشی زیمبابوه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 15
تعداد کلمات : 4500
مجله : IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM)
انتشار : 2020
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:سواد مالی و پایداری اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط خرده فروشی روستایی در زیمبابوه: شواهدی از استان مانیالاند

 چکیده

این مطالعه به معرفی و بررسی عدم وجود سواد مالی که اثر منفی روی پایداری اقتصادی SME های خرده فروشی روستایی در زیمبابوه دارد می‌پردازد. علیرغم توجه و توجه قابل توجه نقش ای که از شرکتهای کوچک و متوسط ​​برای کاهش فقر و رشد کلی اقتصادهای توسعه یافته و همچنین در حال توسعه استفاده می‌شود، زیمبابوه هنوز هم تعداد نگران کننده‌ای از شرکتهای کوچک و متوسط ​​ثبت نشده را دارد، بیش از ۸۰٪ کل SME ها، که ناقص هستند. بدون سوابق مالی در این مطالعه سعی شده است تا رابطه بین سواد مالی (به عنوان ابعاد رفتارهای مالی، دانش مالی و نگرش مالی) به عنوان متغیر مستقل و پایداری اقتصادی ارزیابی شود، همانطور که از سودآوری به عنوان متغیر وابسته نشان داده شده است. این مطالعه با استفاده از داده‌های کمی و کیفی که از طریق پرسشنامه از ۱۰۰ شرکت خرده فروشی خردمندانه روستایی در استان مانیکالاند انتخاب شده است، نشان داد که بین دانش مالی صاحبان SME یا مدیران و موفقیت در فعالیتهای تجاری آنها رابطه‌ای وجود ندارد(سواد مالی و پایداری اقتصادی بنگاه‌ها). با این حال، این مطالعه وجود رابطه بین نگرش مالی و رفتارهای مالی و سودآوری تجارت را نشان داد. این مطالعه نتیجه گرفت که سواد مالی که از طریق نگرش و رفتارهای مالی ارزیابی می‌شود، در تأثیرگذاری بر کیفیت تصمیمات تجاری سهم بسزایی دارد و می‌تواند در پایداری اقتصادی خرده ریز خرده فروشی‌های روستایی در زیمبابوه نقش داشته باشد. این مطالعه آژانسهای سیاست گذاری را در تلاش خود برای ارتقاء مشاغل پایدار و متوسط ​​برای تمرکز بر تقویت سواد مالی خرد و متوسط ​​روستایی آگاه می‌سازد، زیرا آنها به طور چشمگیری در دستیابی به اهداف سیاسی پیرامون ایجاد اشتغال، ریشه کن کردن فقر و رشد اقتصادی نقش دارند. دامنه مطالعه با این حال محدود به خرده فروشی‌های کوچک و متوسط ​​روستایی بود، از این رو، گسترش دامنه جغرافیایی برای درج SME در مجموعه‌های شهری، بینش این رابطه را ارتقا می‌بخشد، و علاوه بر این، تلاش‌های سیاستگذاری برای ارتقاء بنگاههای اقتصادی و اقتصادی پایدار در زیمبابوه را توسعه می‌دهد(سواد مالی و پایداری اقتصادی بنگاه‌ها).

TITLE: Financial Literacy and Economic Sustainability of Rural Retail SMEs in Zimbabwe: Evidence from Manicaland Province

Abstract

The study introduced the rampant lack of financial literacy betraying economic sustainability of rural retail SMEs in Zimbabwe. Notwithstanding the notable attention and recognition of the role played by SMEs towards poverty alleviation and the overall growth of both developed as well as developing economies, Zimbabwe still records a worrying number of unregistered SMEs, in excess of 80% of total SMEs, who maintain incomplete to no financial records. The study sought to assess the association between financial literacy (as represented by its dimensions of financial behaviour, financial knowledge and financial attitude), as the independent variable, and economic sustainability, as represented by profitability as the dependent variable. Making use of both quantitative and qualitative data collected through questionnaires from 100 purposively selected rural retail SMEs in Manicaland Province, the study established that there is no relationship between financial knowledge of SME owners or managers and success of their business endeavours. However, the study established the existence of a relationship between financial attitude and financial behaviour and business profitability. The study concluded that financial literacy as assessed through financial attitude and financial behaviour has a significant contribution towards influencing the quality of business decisions and can contribute towards economic sustainability of rural retail SMEs in Zimbabwe. The study will inform policy making agencies in their endeavour to promote sustainable SMEs to focus on enhancement of financial literacy of rural SMEs as they significantly contribute towards achievement of policy objectives around employment creation, poverty eradication and economic growth. The scope of the study was however limited to rural retail SMEs, hence, widening the geographical scope to include SMEs in urban setups will enhance insight into this relationship, and furtherance of policy endeavours of promoting economically sustainable SMEs in Zimbabwe.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی افزایش بازدهی و بهره وری سازمان با استفاده از تیم های خود مختار و رهبری چابک
    خـریـد محـصـول
    شبکه‌های اجتماعی و اجتناب از پرداخت مالیات (فرار مالیاتی): شواهدی از بهشت مالیاتی
    خـریـد محـصـول
    فرار و اجتناب از پرداخت مالیات شرکتی: آیا راه حل، شفافیت مالیاتی است؟
    خـریـد محـصـول
    همسو سازی راهبردهای زنجیره تأمین با عدم قطعیت‌های محصول
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر اجرای موفق تجارت الکترونیک
    خـریـد محـصـول
    مروری کامل بر علایم کروناویروس جدید در شرایط همه گیری جهانی COVID-19
    خـریـد محـصـول
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا