یک روش تکراری برای حل پاسخ دینامیکی سیستم‌های متصل به وسایل نقلیه ریلی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 31

تعداد کلمات : 7000

مجله : Engineering Structures

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
24 اکتبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1396 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:یک روش تکراری برای حل پاسخ دینامیکی سیستم‌های متصل به وسایل نقلیه ریلی بر اساس پیش بینی نیروهای چرخ- ریل

 چکیده  

 یک روش تکراری بر اساس پیش بینی نیروهای چرخ- ریل برای تعیین پاسخ دینامیک و پویای سیستم وسیله نقلیه ریلی ارائه شده است. ایده کلیدی روش موجود، اصلاح ارزش یا مقدار آغازین هر مرحله در طی تکرار با پیش بینی است. روش تکراری مرسوم با تکرار مرحله فعلی در مقدار تبدیل شده قبلی نیروی چرخ- ریل شروع می‌شود. با این حال در این روش، نیروهای چرخ-ریل پیش بینی شد توسط پیش بین خطای حداقل مربعات وزنی به عنوان مقدار شروع برای مرحله فعلی استفاده می‌شود. معادلات حرکت وسیله نقلیه و زیر سیستم‌ها به طور جدا تثبیت شده و به طور مکرر حل می‌شوند. بر طبق پاسخ ریل و مجموع چرخ ها و با در نظر گرفتن ناهمواری مسیر، نیروهای ریل –چرخ پیش بینی شده با مدل تعامل چرخ- ریل اصلاح می‌شود که در آن روابط هندسی تماس ریل- چرخ و نیروهای خزش ریل –چرخ در نظر گرفته می‌شوند. روش استراحت برای حل مسئله انتشار عددی در فرایند تکراری استفاده می‌شود(سیستم‌های متصل به وسایل نقلیه ریلی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: An iterative method for solving the dynamic response of railway vehicletrack coupled systems based on prediction of wheel-rail forces

Abstract

 An iterative method based on prediction of wheel-rail forces is presented to determine the dynamic response of railway vehicle-track coupled systems. The key idea of the present method lies in the modification of the starting value of each step during the iteration by prediction. The conventional iterative method begins iteration of the current step at the previously converged value of the wheel-rail forces. However, in the present method, the predicted wheel-rail forces by the Weighted Least-Squares Error (WLSE) predictor are used as the starting value for the current step. The equations of motion of the vehicle and the track subsystems are established separately and solved iteratively. According to the response of the wheelsets and the rails, and considering the track irregularity, the predicted wheel-rail forces are corrected by the wheel-rail interaction model in which detailed wheel rail contact geometry relations and nonlinear wheel rail creep forces are taken into account. The relaxation technique is adopted to solve the problem of numerical diffusion in the iterative process. A moving vehicle travelling on a two layer flexible track is considered in this study. The accuracy of the proposed method is verified by comparing the results obtained from the present method with the results from the commercial software NUCARS and the efficiency are verified by comparing with the conventional iterative method. Numerical results show that the present method not only gives results comparable to those using the NUCARS software in terms of accuracy, but also saves at least 25% computational cost compared with the conventional iterative method. With the nonlinear wheel-rail contact relation fully considered, the present method can get more detailed results of the vehicle-track coupled model. Meanwhile, the efficiency of the present method is enhanced by means of prediction of wheel-rail forces with the WLSE predictor.  2017 Elsevier Ltd. All rights reserved
دیدگاهتان را بنویسید