light box
امتیاز 2.65 استفاده از سیستم های اطلاعاتی به عنوان یک استراتژی: چشم انداز چند بعدی اجرا و کاربرد">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 37
تعداد کلمات : 12000
مجله : Journal of Strategic Information Systems
انتشار : 2014
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:استفاده از سیستم های اطلاعاتی به عنوان یک استراتژی: چشم انداز چند بعدی اجرا و کاربرد سیستم اطلاعات راهبردی

 چکیده

سیستم های اطلاعاتی از این جهت راهبردی و استراتژیگ هستند که برای رسیدن و تحقق اهداف راهبردی استفاده می شوند. با این حال، اگرچه در خصوص همسو سازیکاربرد سیستم اطلاعات با هدف راهبردی و چگونگی اچرای سازمانی سیستم ها اطلاعات زیادی وجود دارد، با این حال دانش اندگی در خصوص چگونگی اجرای موفق سیستم های اطلاعاتی وجود دارد. بر اساس دیدگاه استراتژی به عنوان عمل، ما این خلا را با توسعه دیدگاه چند بعدی از راهبرد سیستم و مفهومی سازی سه چالش کلیدی در فرایند راهبرد سیستم اطلاعات برای توجیه چرایی و چگونگی این که چرا یک کارخانه تولید کاغذ، علی رغم اجرای موفق یک سیستم مدیریتی تولید راهبردی، قادر به ایجاد تغییرات راهبردی هدفمند نبوده است پر می کنیم. ما به این برایند، نابینایی استراتژی می گوییم: ناتوانی سازمانی برای تحقق هدف راهبردی از قابلیت های سیستم های موجود. با استفاده از یک مطالعه موردی طولی، ما به بررسی این می پردازیم که چگونه قابلیت شناحتی بازیگران کلیدی و و عملیات به هم پیوسته موچب شکل گیری اجرای سیستم تولیدی جدید می شوند. ما به شناسایی اجزا و پویایی های می پردازیم که پایه و اساس دیدگاه سه بعدی از فرایند اجرای سیستم اطلاعات می باشند. به ویژه این که، ما سه فاکتور برجسته را شناسایی کردیم که در ایجاد نابینایی راهبردی – و سو درک هدف، انعطاف پذیری گیرش شناختی و اجزای سیستم اطلاعات موثر بوده و نشان می دهد که چگونه آن ها بر فرایند های کلیدی راهبردی اثر گذار هستند. در نهایت بحثی در خصوص اهمیت یافته ها برای نظریه راهبرد سیستم اطلاعات و به خصوص سهم استراتژی به عنوان عمل در غنای این تحقیقات ارایه می شود.

TITLE: Information systems use as strategy practice: A multi-dimensional view of strategic information system implementation and use

Abstract

Information systems (IS) are strategic in so far as they are used to realize strategic intent. Yet, while much has been said about aligning IS functionality with the strategic intent and how to organizationally implement strategically aligned systems, less is known of how to successfully implement strategic change associated with system use – a truly critical challenge within strategic IS implementation. Drawing on a strategy-as practice perspective we address this gap by developing a multi-dimensional view of IS strategy, conceptualizing three key challenges in the IS strategy process, to explain how and why a paper mill, despite successfully implementing a strategic production management system, failed to produce intended strategic change. We call this outcome strategy blindness: organizational incapability to realize the strategic intent of implemented, available system capabilities. Using a longitudinal case study we investigate how cognitive rigidity of key actors and fixed, interrelated practices shaped the implementation of the new production system. We also identify core components and dynamics that constitute a richer multi-dimensional view of the IS strategy implementation (alignment) process. In particular, we identify three salient factors that contribute to strategy blindness – mistranslation of intent, flexibility of the IT artifact and cognitive entrenchment – and discuss how they affect strategic implementation processes. We conclude by discussing implications of our findings for IS strategy theory and practice, especially the contribution of strategy-as-practice to this stream of research.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    اثر واسطه‌ای عملیات منابع انسانی راهبردی بر مدیریت دانش و عملکرد شرکتی
    خـریـد محـصـول
    خود مدیریتی چند سطحی در مدارس: توسعه بیشتر مدیریت مدرسه محور در هنک کنگ
    خـریـد محـصـول
    سازمان دهی نسبی و ارتباطی سامانه ها و زیست بوم های کارآفرینانه
    خـریـد محـصـول
    مدیریت تغییر در تحویل پروژه های پیچیده: مدیریت پیکر بندی، اطلاعات دارایی
    خـریـد محـصـول
    رابطه عملکرد- خلاقیت: چگونه پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود
    خـریـد محـصـول
    تعاریف تاب آوری اجتماع: یک تجزیه تحلیل
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری ساختار و روش های اعتبارسنجی در MIS و تحقیقات رفتاری
    خـریـد محـصـول
    عوامل مؤثر بر کارایی و پذیرش سیستم‌های گزینش الکترونیک
    خـریـد محـصـول
    بهینه سازی مدیریت پایه های Pinussylvestris L. هم سال در گالیسیا، شمال غرب اسپانیا
    خـریـد محـصـول
    چالش‌ها و راهبردهای مدیریت جهانی منابع انسانی: مطالعه موردی از ایالات متحده و کانادا
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا