روان کننده‌ها برای سیستم انتقالات قدرت (گیربکس) پیوسته تسمه فلزی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 15

تعداد کلمات : 2400

مجله : Lubricants

انتشار : 2014

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
17 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1616 بازدید
11,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:روان کننده‌ها برای سیستم انتقالات قدرت (گیربکس) پیوسته تسمه فلزی

 چکیده  

مقاله حاضر به بررسی اثرات افزودنی‌های روان کننده و سیالات پایه در روغن‌های سیستم سیستم انتقالات قدرت (گیربکس) پیوسته تسمه فلزی بر ظرفیت گشتاور انتقال قدرت CVT می‌پردازد. فرمولاسیون مواد افزودنی متشکل از معرف ضد خوردگی فسفر، پاک کننده کلسیم و مواد پخش کننده موجب بهبود ضریب اصطکاک بین فلزات شد. تحلیل سطح بعد از تست نشان می‌دهد که رفتار اصطکاکی به شدت به ریخت شناسی و شکل ظاهری لایه‌های مشتق شده از افزودنی‌های روان کننده دارد. بررسی اثر سیال پایه بر روی ظرفیت گشتاور در سیستم انتقالات قدرت (گیربکس) پیوسته تسمه واقعی نشان داد که SN(سیکلوهگزان های سنتتیک)، ظرفیت گشتاور بیش از ۱۰ درصد نسبت به PAO(پلی الفالفین) دارد. گفته می‌شود که تفاوت در ظرفیت گشتاور ناشی از تفاوت در نیروی برشی فیلم-روغن ایجاد شده با لغزش نسبی بین نوار و قرقره می‌باشد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:Lubricants for Metal Belt Continuously Variable Transmissions

Abstract

This paper reviews the effects of lubricant additives and base stock used in metal belt continuously variable transmissions (CVT) fluids on the CVT transmission torque capacity. Additive formulation composed of phosphorus anti-wear agent, calcium detergent, and dispersant improved the friction coefficient between the metals. The analysis on the post-test surface suggests that the friction behavior strongly depends on the local morphology of the tribofilms derived from lubricant additives. Examining the effect of base stock on the torque capacity in actual belt CVTs revealed that SN (synthetic naphthene) exhibited 10% higher torque capacity than that of PAO (polyalphaolefin). It is believed that the difference in the torque capacity is due to the difference in the oil-film shearing force generated by the relative sliding between the belt and pulley.
دیدگاهتان را بنویسید