دستاوردها و درس‌های فراگرفته شده از سیستم تضمین کیفیت آموزش

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 25

تعداد کلمات : 5000

مجله : International Journal of Higher Education

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
19 ژوئن 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1514 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:دستاوردها و درس‌های فراگرفته شده از سیستم تضمین کیفیت آموزش عالی ویتنام پس از یک دهه تأسیس

 چکیده

 تضمین کیفیت و اعتباربخشی آموزش عالی رسماً در ویتنام از ۱۲ سال پیش اجرا و پیاده سازی شد. از مدل مرکزی کل، سیستم اعتبار بخشی ویتنام به خصوص با تأسیس سازمان‌ها و آژانس‌های اعتبار بخشی مستقل‌تر شده است. نخستین گواهی‌ها و مجوزهای اعتباربخشی به دانشگاه‌ها ارائه شد که دارای معیارها و استانداردهای کیفیتی لازم بودند. این مقاله به بررسی توسعه اعتبار بخشی و تضمین کیفیت آموزش عالی ویتنام به مدت یک دهه پس از تأسیس سازمان تضمین کیفیت ملی می‌پردازد. این مطالعه در ابتدا نتایج بدست آمده در این سیستم را هم در سیاست وعمل، رهبری مدیریت ترکیب می‌کند. هم چنین این مطالعه در مورد توسعه منابع انسانی برای تضمین کیفیت و اعتبار بخشی در مقیاس ملی بحث می‌کند. سپس این مقاله به خود ارزیابی و فعالیت‌های ارزیابی خارجی می‌پردازد که دو مرحله مهم از فرایند اعتبار بخشی هستند. به علاوه، توسعه وتقویت فرهنگ کیفیت در مؤسسات آموزش عالی نیز شایان توجه است. در نهایت، درس‌های فرا گرفته شده از استقرار و توسعه اعتبار بخشی ویتنام بررسی می‌شود. این مطالعه به بررسی یک تصویرکلی از سیستم تضمین کیفیت آموزش عالی ویتنام از زمان استقرار آن با تاکید بر خط مشی (سیاست)، روش، رهبری و عمل می‌پردازد. هم چنین این مقاله به تقویت مطالعات مربوط به اعتبار بخشی آموزش عالی ویتنام کمک می‌کند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Achievements and Lessons Learned from Vietnam’s Higher Education Quality Assurance System after a Decade of Establishment

Abstract

Higher education quality assurance and accreditation were officially implemented in Vietnam over twelve years ago. From a totally centralized model, Vietnam’s accreditation system has been becoming more independent, especially with the establishment of accrediting agencies. The first accreditation certificates were also awarded to universities that met quality standards and criteria. This paper investigates the development of Vietnam’s higher education quality assurance and accreditation for the last decade since the national quality assurance organization was established. The study first synthesizes the results achieved within this system, both in policy and practice, leadership and management. It also discusses human resources development for quality assurance and accreditation in the national context. Next, the paper highlights the self evaluation and external evaluation activities, two most important steps of the accreditation process. In addition, building a quality culture within higher education institutions is also paid attention to. Finally, lessons from the establishment and development of Vietnam’s accreditation are drawn. This study looks at an overall picture of Vietnam’s higher education quality assurance system since its establishment with a focus on policy, practice, leadership and management. It also hopes to contribute to the literature related to accreditation of Vietnam’s higher education.

دیدگاهتان را بنویسید