light box
امتیاز 2.93 شبکه‌های اجتماعی، تعامل پذیری و رضایت: ارزیابی عوامل رفتاری، فنی –اجتماعی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 33
تعداد کلمات : 11400
مجله : Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research ISSN 0718–1876 Electronic Version VOL 8 / ISSUE 1 / APRIL 2013 / 35-52 © 2013 Universidad de Talca - Chile This paper is available online a
انتشار : 2013
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: شبکه‌های اجتماعی، تعامل پذیری و رضایت: ارزیابی عوامل رفتاری، فنی اجتماعی مؤثر بر پذیرش فناوری

 چکیده  

 از آن جا که کاربرد و ارزش شبکه‌های اجتماعی توسعه یافته و خلاقیت روز به روز رشد می‌کند، این سؤال که چگونه می‌توان افراد مختلف را به سایت‌های مختلف جذب کرد، یک سؤال مهم می‌باشد. این تحقیق بر تعامل پذیری و نقش آن در رضایت کاربران از سایت شبکه‌های اجتماعی متمرکز است. مدل ارائه شده بر عواملی متمرکز است که به پاسخ به این سؤالات کمک می‌کند. یک نظر سنجی از ۱۶۴ کاربر وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، لینکدین و توییتر) در خصوص پذیرش فناوری، عوامل مرتبط با بازار و رضایت کاربر انجام شد. نتایج نشان داد که تعامل ادراک شده (بر اساس کنترل) و سطح تمرکز، روی رضایت نهایی کاربر اثر دارد و شبکه‌ی اجتماعی از پیشایندهای مدل پذیرش فناوری (TAM) است. این یافته‌ها نشان می‌دهند که هر دوی عوامل بازاریابی و TAM روی تجربه‌ی کاربر از سایت شبکه‌های اجتماعی اثر دارد(شبکه‌های اجتماعی، تعامل پذیری و رضایت).

Title: Social Networks, Interactivity and Satisfaction: Assessing Socio-Technical Behavioral Factors as an Extension to Technology Acceptance

Abstract

As the use and value of social networks continues to expand and creatively grow, the question of how to attract people to the various sites becomes an important question. This research focuses on interactivity and its role in user satisfaction with a social network site. A model is put forth that focuses on factors that help answer these questions. A survey was conducted with 164 users of social networking websites (i.e. Facebook, Linkedin & Twitter) regarding technology acceptance, marketing related factors and user satisfaction. We find that perceived interactivity (in terms of control) and level of focus/concentration do affect an end user’s satisfaction with a social network along with antecedents from the technology acceptance model (TAM). These findings suggest both TAM related factors and marketing related factors both impact the user experience on a social networking site.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
ACE2- از سیستم رنین-آنژیوتنسین تا میکروبیوتای روده و سوء تغذیه
خـریـد محـصـول
از SARS تا COVID-19: آنچه در مورد کودکان آلوده به COVID-19 آموخته‌ایم
خـریـد محـصـول
اهداف پاسخ‌های سلول‌های T به کروناویروس SARS-COV-2 در افراد با بیماری کوید ۱۹
خـریـد محـصـول
تراکم یا انباشت سفارش فروش و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
خـریـد محـصـول
اجتناب و فرار مالیاتی به مرور زمان: مقایسه‌ی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی
خـریـد محـصـول
مشارکت و همکاری بین مرزی بین نهاد های نظارتی اوراق بهادار
خـریـد محـصـول
ارتباط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه
خـریـد محـصـول
ترجیحات مربوط به توزیع مجدد و قرار گرفتن در معرض برنامه ها
خـریـد محـصـول
سوگیری‌ها در برآورد ضریب فزاینده‌ی مالی
خـریـد محـصـول
تخمین هزینه حاشیه‌ای نگهداری و تعمیر بزرگراه تحت فعالیت‌های نگهداری چندگانه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا