light box
امتیاز 2.58 یک نقشه راه برای ارتقای سلامت مدارس، یک مدل شناخت محور برای سیاست گذاری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 9
تعداد کلمات : 2200
مجله : International Journal of School Health
انتشار : 2016
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:  یک نقشه راه برای ارتقای سلامت مدارس، یک مدل شناخت محور برای سیاست گذاری سلامت مدارس و پیاده سازی سیاست‌ها برای مدارس

چکیده

مقدمه: برنامه‌های ارتقای سلامت مدارس که در کشورهای مختلف پیاده سازی شده‌اند، درجات متغیری از موفقیت را تجربه کرده‌اند. نرخ موفقیت آن‌ها بستگی به عوامل متعددی نظیر سازگاری با ویژگی‌های محلی جوامع دارد.

 اهداف: هدف این مقاله، ارائه یک مدل آزمایشی و تجربی برای سیاست گذاری سلامت مدارس در گروه بزرگی از مدارس غیر دولتی در ایران است.

 مواد و روش‌ها: به منظور نهادینه سازی سیاست‌های سلامت مدارس، ساختار سازمانی مناسب در ادارات ایجاد شد. نقشه راه به عنوان ” برنامه سلامت مدارس SAMA” با همکاری کمیته کارشناسان و مشارکت ذی نفعان و مردم توسعه یافت. این برنامه به تصویب شورای سیاست گذاری سلامت رسید.

 نتایج: خروجی اصلی این فرایند، در یک کتاب ۳۶ صفحه‌ای گرد اوری شده و این کتاب در همه شعبه‌های مدارس آزاد اسلامی توزیع شد.

نتیجه گیری: هر دو مسائل ساختاری و فرایند در این قالب در نظر گرفته شدند. مشارکت سیاست گذاران و ارائه کنندگان خدمات در راستای ایجاد تعهد به برنامه، یک مداخله مؤثر برای این فرایند سیاست گذاری بود(شناخت محور برای سیاست گذاری). با این حال اولویت پایین برنامه‌های سلامت در بخش عظیمی از مدیران مدارس، کمبود بودچه و یک مانع اصلی برای پیاده سازی سیاست‌های منابع انسانی، به عنوان محدودیت‌های اصلی مدل‌ها در راستای بهبود ارتقای سلامت مدارس در نظر گرفته شد.

Title: A Road Map for School Health Promotion, a Model for Cognitive-Oriented School Health Policy Making and Implementing Policies for Schools

Abstract

 Background: School health promotion programs implemented in different countries have experienced varying degrees of success. Their success rate depends on various factors such as adaptation with the local charactristics of communities.
Objectives: This paper aims to provide an experimental model for school health policy making in a large group of non-governmental schools in Iran.
Materials and Methods: To institutionalize school health policies, appropriate organizational structure was established at the headquarters. The road map as “SAMA school health program” was developed in cooperation with the committee of experts and engaging stakeholders. This program was adopted and notified by the health policy council.
Results: The main output of this process was compiled in the 36-pages book which has been published and distributed in all of Islamic Azad schools branches.
Conclusions: Both structural and the process issues were considered in this template. Engaging policy makers and service providers to make a commitment to the program was the effective intervention for this policy making process. But a low priority of health programs in a notable proportion of school managers, lack of budget and a major obstacle to the implementation of human resources policies remain as the main limitations of our model considered to improve school health promotion.

 

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
مقاله ی مروری در خصوص فرایند زیست شناختی احیا و اصلاح خاک در مهندسی عمران
خـریـد محـصـول
بودجه بندی سرمایه ای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
خـریـد محـصـول
مقایسه کاربرد سنتی خانه‌های حیاط دار در دو شهر
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
خـریـد محـصـول
پیشرفت‌های حاصل شده در روشهای فرآوری مواد اومامی: یک مقاله‌ی مروری
خـریـد محـصـول
جغرافیای انگ: روش‌های تجربی برای تعیین مجازات و تاوان مکان
خـریـد محـصـول
بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
خـریـد محـصـول
دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
خـریـد محـصـول
الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا