عنوان فارسی مقاله:ارزیابی روشهای شناسایی نقاط داغ برای جادههای شهری
چکیده
برآورد مدلهای پیش بینی تصادف و استفاده از رویکرد بیزی در شناسایی نقاط داغ برای جادههای تحت نظارت شهرداری، به دلیل دادههای ترافیکی محدود، چالش برانگیز است. این مطالعه، پنج روش شناسایی نقطهی داغ (HSID) را ارائه میکند که در آن اطلاعات ترافیک روزانهی میانگین (AADT) (یعنی فراوانی تصادف CF، آسیب معادل به اموال، شاخص شدت نسبی، فراوانی تصادف میانگین پیش بینی شده با روش گشتاور (MOM) و تحلیل مقطعی (CSA) برای شناسایی نقاط داف برای بخشهای جادههای تحت نظارت شهری، نیاز نیست. بخشها به ۱۱ گروه همگن بر مبنای ویژگیهای هندسی، طبقه بندی شدند. پنج روش HSID در همهی بخشها در هر گروه جاده و در کل ایالت برای تحلیل سیستماتیک استفاده شد. چهار تست کمی (تست پیوستگی سایت، تست پیوستگی روش، تست تفاوت رتبه و تست امتیاز کل) برای مقایسهی عملکرد پنج روش HSID استفاده شد. نتایج نشان میدهد که MOM عملکرد بهتری از روشهای دیگر در شناسایی نقاط داغ برای شریانهای یک طرفه، جادههای محلی شهری یک طرفه، جادههای محلی دو طرفه شهری، شریانهای دو طرفه چند لاینی و جادههای شهری دارد. CF عملکرد بهتری برای شریانهای روستایی، جادههای محلی، شریانهای دو طرفه، اتوبانها، و جادههای محلی دو طرفه داشته و CSA بهترین عملکرد را در همهی پنج روش HSID در شناسایی و رتبه بندی نقاط داغ برای همهی گروهها داشت.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.