light box
امتیاز 2.65 تأثیر هزینه‌های مربوط بر روی تصمیم گیری در صنعت لباس‌های پیش دوخته (آماده)">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 11
تعداد کلمات : 3000
مجله : IOSR Journal of Business and Management
انتشار : 2014
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:تأثیر هزینه‌های مربوط بر روی تصمیم گیری در صنعت لباس‌های پیش دوخته (آماده)(RMG) بنگلادش

 چکیده

 هزینه یابی مربوط، یک اصطلاح حسابداری مدیریتی است که مربوط به تمرکز بر هزینه‌های مربوط به یک تصمیم خاص می‌باشد. هزینه‌های غیر مربوط، از مسئله‌ی تصمیم گیری به این دلیل حذف می‌شوند که آن‌ها دارای اثرات برابر و مساوی روی جایگزین‌های موجود می‌باشند (دیلون و نش ۱۹۷۸). این مطالعه به مشاهده‌ی روش کمی با داده‌های اولیه و ثانویه بر اساس ماهیت تحلیل می‌پردازد. هزینه یابی مربوط اغلب در تصمیم گیری کوتاه مدت استفاده می‌شود و برخی مثال‌های خاص در این مطالعه ارائه شده‌اند. هدف این مطالعه، ارزیابی سطح ادراک از چهار زمینه ۱- ساخت و خرید ۲- حذف یا حفظ یک بخش ۳- منابع محدود ۴- سفارشات خاص، در استفاده از هزینه یابی مربوط در صنعت پوشاک آماده‌ی بنگلادش است. برای رسیدن به این هدف، ۱۰۰ شرکت به صورت شرکت‌های نمونه‌ی صنعتی انتخاب شدند. با استفاده از تجزیه‌ی واریانس، محققان پی بردند که همه‌ی چهار عامل اثر معنی داری در استفاده از هزینه یابی مربوط دارند. نتیجه‌ی این مطالعه نشان داد که تقویت مکانیسم تصمیم گیری نیازمند مزایای هزینه یابی و کاربرد آن است(صنعت لباس‌های پیش دوخته).

 

 

TITLE: The Impact of Relevant Costing for decision-making in ReadyMade Garments (RMGs) industry of Bangladesh

Relevant costing is a management accounting term that relates to focus on only the cost relevant to a specific decision being made. Irrelevant costs are excluded from any incremental decision-making problem because they are supposed to have equal effects on all the available alternatives ( Dillon, R. D. and, J. F. Nash, 1978). This study adopts an observation of quantitative method with primary and secondary data in view of the nature of the analysis. Relevant costing is often used in short-term decision-making and a number of specific practical examples are illustrated in this study. This study has designed to make the aim of assessing the level of perceptions of four areas such as (i) making and buying; (ii) dropping or retaining a segment; (iii) constrained resources; and (iv) special orders; in using relevant costing in Ready-Made Garments (RMGs) industry of Bangladesh. To meet this aim total 100 companies as a sample from Ready-Made Garments (RMGs) industry have been randomly selected. By using variance analysis, authors have found that all four factors have significant influence in using relevant costing. Last, the result of this study suggested that the strengthening the decision-making mechanism required a strong relevant costing benefits and its proper application.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
    خـریـد محـصـول
    شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
    خـریـد محـصـول
    واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
    خـریـد محـصـول
    ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
    خـریـد محـصـول
    مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
    خـریـد محـصـول
    مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
    خـریـد محـصـول
    مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
    خـریـد محـصـول
    رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
    خـریـد محـصـول
    مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا