light box
امتیاز 2.93 طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 17
تعداد کلمات : 4700
مجله : Interactions magazine Volume
انتشار : 2011
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI

 چکیده

هدف این مقاله ایجاد یک مدل ترکیبی از مدیریت کیفیت جامع و مدیریت منابع انسانی به منظور روشن ساختن تأثیر عملکرد بر فعالیت‌های مدیریت دانش (KM) است. تئوری مدیریت دانش به عنوان یک نقطه آغازین برای ایجاد مدل مفهومی ترکیبی در مورد ارتباط عمل می‌کند. بر مبنای پیشینه تئوریک گسترده موجود، سه عملکرد و سه عملکرد در رفتار یک سازمان به منظور آزمایش تأثرات عملیات بر فعالیت‌های مدیریت دانش مطرح شده‌اند. این یافته‌ها مبنایی را برای ایجاد یک مدل پیشرفته و مدیریت دانش فراهم می‌آورند(طراحی به عنوان یادگیری-یا خلق دانش). دستاوردهای عملیاتی این مطالعه می‌تواند برای مدیران تجاری که می‌خواند فعالیت‌های مدیریت دانش را از طریق پیاده سازی وظایف که فعالیت‌های مدیرت دانش را پشتیبانی می کنندريال ارتقاء دهند، قابل استفاده است. این مقاله به وسیله ایجاد یک مدل ترکیبی مدیریت دانش به عنوان یک مثال روش شناسی که می‌تواند برای شناسایی درجه تأثیر HRM و TQM بر فعالیت‌های مدیریت دانش قابل استفاده باشد، سهم قابل توجهی داشته است. سازمان‌ها می‌توانند از این چارچوب به منظور انجام پیش آزمایش‌های اندازه گیری خود و سپس ارزیابی مجدد تأثیرات هر یک از تغییرات مدیریت دانش استفاده نمایند(طراحی به عنوان یادگیری-یا خلق دانش).

Title: Design as Learning— or “Knowledge Creation”—the SECI Model

Abstract

Designers often speak of design as a process. Typically, design thinking leads to design making, which leads to artifacts. Yet the design process also leads to something more—to new knowledge. Thus, we might characterize designing as a form of learning. Curiously, the converse is also true. We might characterize learning as a form of designing. That is, the process of observing, reflecting, and making (and iterating those steps) may aid learning. Several designers and teachers have recognized the link between designing and learning and are bringing designing into curricula not just in college but also in high school and even elementary school. See, for example, a recent New York Times article, “Putting New Tools in Students’ Hands” [1]. I acknowledge framing designing as learning (without providing further explanation) may be little more than trading one black-box process for another, but if we can find robust models of learning, they might prove useful in designing and might suggest ways to improve the design process. The connection between designing and learning was brought into sharp focus for me last summer while editing an article by Maurício Manhães [2], who wrote, “Design and innovation are both knowledge creation processes” [3]. What struck me about Manhães’s  rticle was that he introduced the SECI model of knowledge creation nd explicitly applied it to analyzing and improving the design process. I was further struck by the similarity or even isomorphism of the SECI model and the analysis-synthesis bridge model described in this forum in the March + April 2008 issue [4].

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بازبینی تحمل انجماد: اثرات دماهای متغیر بر روی تنظیم بیان ژن در گراس ها و لگومیان معتدله
خـریـد محـصـول
آنالیز ارزش در معرض ریسک در بازارهای بورس مصر، اردن، مراکش و ترکیه
خـریـد محـصـول
مواجهه با سرب در زمان بارداری: مرور منابع و استدلالی برای غربال گری معمولی
خـریـد محـصـول
بررسی کارآفرینی از منظر کیفی : دیدگاه هایی در خصوص ایجاد و شناسایی فرصت کار آفرینی
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های مدیریت عمومی آمریکا: مفهوم فرهنگ مدیریتی
خـریـد محـصـول
چرا دموکراسی اینقدر ضعیف عمل می‌کند؟
خـریـد محـصـول
اصول ژنتیکی و پاتولوژی بیماری میتوکندریایی
خـریـد محـصـول
تصویر و خودکار امدی در زمینه مصدومیت
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های واکسیناسیون برای مقابله با کروناویروس جدید SARS-CoV-2
خـریـد محـصـول
مرور سیستماتیک عوامل درمانی برای درمان سندرم تنفسی کروناویروس خاورمیانه (MERS-CoV)
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا