light box
امتیاز 2.58 مسائل طراحی: توسعه و اعتبار سنجی ابزار عناصر طراحی دوره آموزش آنلاین (OCDE)">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18
تعداد کلمات : 7500
مجله : International Review of Research in Open and Distributed Learning
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مسائل طراحی: توسعه و اعتبار سنجی ابزار عناصر طراحی دوره آموزش آنلاین (OCDE)

 چکیده

  طراحی دوره برای مشارکت و حفظ آنلاین دانش آموزان بسیار مهم است. این مطالعه بر توسعه و اعتبارسنجی یک ابزار طراحی عناصر آنلاین (OCDE) با ۳۸ گویه از مقیاس نوع لیکرت در پنج خرده مقیاس متمرکز شده است: (الف) نمای کلی ، (ب) ارائه محتوا ، (ج) تعامل و ارتباط ، (د) ارزیابی و ارزشیابی و (ه) حمایت از یادگیرندگان. فرایند اعتبار سنجی شامل پیاده سازی با ۲۲۲ مربی آنلاین و طراحان آموزشی در آموزش عالی بود. سه مدل مورد بررسی قرار گرفتند که شامل یک مدل تک عاملی ، پنج عاملی و مدل مرتبه بالاتر بود. مدلهای پنج عاملی و مرتبه بالاتر با توسعه OCDE مطابقت دارند. فراوانی استفاده از اقلام OCDE به جز دو مورد در مورد همکاری و خود ارزیابی ، بالاتر از میانگین ۴٫۰ قرار گرفت. نمره کلی OCDE مربوط به سطوح تخصصی خود گزارش شده بود اما با سالها تجربه نبود. یافته ها برای استفاده از این ابزار با مربیان آنلاین و طراحان آموزشی در طراحی دوره های آنلاین پیامدهایی دارد.

Title: Design Matters: Development and Validation of the Online Course Design Elements (OCDE) Instrument

Abstract

 Course design is critical to online student engagement and retention. This study focused on the development and validation of an online course design elements (OCDE) instrument with 38 Likert-type scale items in five subscales: (a) overview, (b) content presentation, (c) interaction and communication, (d) assessment and evaluation, and (e) learner support. The validation process included implementation with 222 online instructors and instructional designers in higher education. Three models were evaluated which included a one-factor model, five-factor model, and higher-order model. The five-factor and higher-order models aligned with the development of the OCDE. The frequency of use of OCDE items was rated above the mean 4.0 except for two items on collaboration and self-assessment. The overall OCDE score was related to self-reported levels of expertise but not with years of experience. The findings have implications for the use of this instrument with online instructors and instructional designers in the design of online courses.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    تأثیر تصمیم گیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تولید مثل در دوران شیردهی گاوهای شیری: ادغام جنبه های تغذیه ای کنترل
    خـریـد محـصـول
    مدیریت سرمایه در گردش و سن مدیرعامل
    خـریـد محـصـول
    تأثیر حاکمیت شرکتی و ارتباطات سیاسی بر عدم تقارن اطلاعات
    خـریـد محـصـول
    ساختار سرمایه و عملکرد شرکت: شواهدی از آلمان تحت پذیرش IFRS
    خـریـد محـصـول
    قوانین مالی ناکارآمد؟ تأثیر استانداردهای حسابداری بخش عمومی بر بودجه، کارایی و پاسخگویی
    خـریـد محـصـول
    طراحی پنجره دفاتر با تهویه طبیعی در اقلیم مدیترانه از نظر عملکرد CO2 و آسایش حرارتی
    خـریـد محـصـول
    رضایت از زندگی، بهزیستی ذهنی و مهارت های عملکردی در سالمندان
    خـریـد محـصـول
    تأثیر بانکداری الکترونیک بر سودآوری بانک های تجاری در نیجریه (۲۰۱۱-۲۰۱۸)
    خـریـد محـصـول
    حاکمیت شرکتی و مدیریت سود بانک‌های پول سپرده در نیجریه
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا