رقیق سازی علامت تجاری و اثرات کاربردی آن بر روی تصمیم خرید

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 28

تعداد کلمات : 7600

مجله : Spanish Journal of Marketing

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1906 بازدید
27,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رقیق سازی علامت تجاری و اثرات کاربردی آن بر روی تصمیم خرید

 چکیده  

 هدف این مطالعه تجزیه تحلیل اثر استفاده غیر مجاز علایم تجاری بر روی ارزش برند مبتنی بر مصرف کننده و تصمیم خرید مصرف کننده از طریق یک مدل واسطه‌ای با معادلات ساختاری دارد. یک ازمایش با ۶۱۸ شرکت کننده انجام شد در معرض تبلیغات محصولات برند مشهور یا برندهای برتر و یا محصولات ساخنگی با برندهای مشابه بودند. از شرکت کننده‌ها خواسته شد تا خرید هایی را با بودجه واقعی ۵ دلار داشته باشند. نتایج نشان می‌دهد که مواجهه با برند ارشد موجب کاهش ارزش ویژه برند می‌شود و یعنی منجر به رقیق سای علامت تجاری شده و کاهش در خرید محصولات برند قبلی را تعدیل می‌کند. به علاوه، تشابه بین برندهای قدیم و جوان موجب کاهش رقیق سازی ارزش ویژه برند می‌شود، و این در حالی است که مشارکت و تعامل مصرف کننده با مقوله محصول یک برند مشهور فاقد اثر تعدیل کننده است. هدف این مطالعه افزایش دانش ما از رقیق سازی علامت تجاری از جمله اثر بر روی تصمیم خرید می‌باشد. به علاوه این مطالعه اهمیت علایم تجاری را برای اجتناب از آسیب نه تنها در ادراکات مشتری بلکه در ارزش مالی برند و فروش شرکت برجسته‌تر می‌کند(علامت تجاری و اثرات کاربردی آن).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Trademark dilution and its practical effect on purchase decision

Abstract

This work aims to analyze the effect of unauthorized use of trademarks on its consumer-based brand equity and on the consumer purchase decision, through a mediation model with structural equations. An experiment was carried out with 618 participants, who were exposed to advertising of famous brand products or senior brands, and fictitious products with the same brands or junior brands. Participants were then asked to make some purchases with a real budget of US$5. The results show that exposure to junior brands reduces senior brand equity, i.e. results in trademark dilution, mediating a reduction in the purchase of senior brand products. In addition, similarity between junior and senior brands alleviates brand equity dilution, while consumer involvement with the product category of the famous brand has no moderating effect. The study aims to contribute to our understanding of trademark dilution, including the effect on purchase decision --- a subject so far unexplored in the empirical literature. Moreover, the study pursues to highlight the importance of protecting well-known trademarks in order to avoid damage occurring not only in consumer perceptions, but also in firm’s sales and brand financial value.
دیدگاهتان را بنویسید