light box
امتیاز 2.93 رقیق سازی علامت تجاری و اثرات کاربردی آن بر روی تصمیم خرید">

عنوان فارسی مقاله:رقیق سازی علامت تجاری و اثرات کاربردی آن بر روی تصمیم خرید

 چکیده  

 هدف این مطالعه تجزیه تحلیل اثر استفاده غیر مجاز علایم تجاری بر روی ارزش برند مبتنی بر مصرف کننده و تصمیم خرید مصرف کننده از طریق یک مدل واسطه‌ای با معادلات ساختاری دارد. یک ازمایش با ۶۱۸ شرکت کننده انجام شد در معرض تبلیغات محصولات برند مشهور یا برندهای برتر و یا محصولات ساخنگی با برندهای مشابه بودند. از شرکت کننده‌ها خواسته شد تا خرید هایی را با بودجه واقعی ۵ دلار داشته باشند. نتایج نشان می‌دهد که مواجهه با برند ارشد موجب کاهش ارزش ویژه برند می‌شود و یعنی منجر به رقیق سای علامت تجاری شده و کاهش در خرید محصولات برند قبلی را تعدیل می‌کند. به علاوه، تشابه بین برندهای قدیم و جوان موجب کاهش رقیق سازی ارزش ویژه برند می‌شود، و این در حالی است که مشارکت و تعامل مصرف کننده با مقوله محصول یک برند مشهور فاقد اثر تعدیل کننده است. هدف این مطالعه افزایش دانش ما از رقیق سازی علامت تجاری از جمله اثر بر روی تصمیم خرید می‌باشد. به علاوه این مطالعه اهمیت علایم تجاری را برای اجتناب از آسیب نه تنها در ادراکات مشتری بلکه در ارزش مالی برند و فروش شرکت برجسته‌تر می‌کند(علامت تجاری و اثرات کاربردی آن).

Title: Trademark dilution and its practical effect on purchase decision

Abstract

This work aims to analyze the effect of unauthorized use of trademarks on its consumer-based brand equity and on the consumer purchase decision, through a mediation model with structural equations. An experiment was carried out with 618 participants, who were exposed to advertising of famous brand products or senior brands, and fictitious products with the same brands or junior brands. Participants were then asked to make some purchases with a real budget of US$5. The results show that exposure to junior brands reduces senior brand equity, i.e. results in trademark dilution, mediating a reduction in the purchase of senior brand products. In addition, similarity between junior and senior brands alleviates brand equity dilution, while consumer involvement with the product category of the famous brand has no moderating effect. The study aims to contribute to our understanding of trademark dilution, including the effect on purchase decision --- a subject so far unexplored in the empirical literature. Moreover, the study pursues to highlight the importance of protecting well-known trademarks in order to avoid damage occurring not only in consumer perceptions, but also in firm’s sales and brand financial value.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه
خـریـد محـصـول
راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
خـریـد محـصـول
ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین
خـریـد محـصـول
اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
خـریـد محـصـول
کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
خـریـد محـصـول
تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
خـریـد محـصـول
اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
خـریـد محـصـول
کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
خـریـد محـصـول
حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
خـریـد محـصـول
بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا