عنوان فارسی مقاله: ابعاد جهت گیری یادگیری و تأثیر آن روی عملکرد سازمانی و رقابت پذیری در بنگاههای کوچک و متوسط
چکیده
شواهدی وجود دارد که رابطهی مثبت بین جهت گیری یادگیری (LO) با عملکرد سازمانی در بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادهای نوظهور نشان میدهد. با این حال، مطالعات کمی به بررسی نقش ابعاد جهت گیری یادگیری در متغیرهای این نتایج نظیر رقابت پذیری و عملکرد سازمانی پرداختهاند(عملکردسازمانی و رقابت پذیری در بنگاهها). هدف این مطالعه، تحلیل اثرات مستقیم هر بعد سازه با عملکرد سازمانی و رقابت پذیری، از مطالعهی مقطعی کمی در ۴۰۰ بنگاه کوچک و متوسط است. نتایج نشان میدهد که یک رابطهی مستقیم و معنی دار بین تعهد یادگیری و افق مشترک با رقابت پذیری وجود دارد. روشن فکر بودن دارای رابطهی مثبت غیر معنی دار با رقابت پذیری است. اگرچه رابطهی روشن فکر بودن و تعهد یادگیری دارای اثر مثبت و معنی دار روی عملکرد سازمان است. اصلیت این مقاله در این است که رابطهی LO ارتباط اندکی با بعد رقابت پذیری و عملکرد در SME دارد. شواهد موجود ممکن است در اقتصادها و کسب و کار های بزرگ متفاوت باشد(عملکردسازمانی و رقابت پذیری در بنگاهها).