light box
امتیاز 2.58 چارچوب عملکرد ناب و چابک برای شرکت های تولیدی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 12
تعداد کلمات : 4300
مجله : Procedia Manufacturing
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:چارچوب عملکرد ناب و چابک برای شرکت های تولیدی

 چکیده

  عملکرد کلی یک سازمان تولیدی تابعی شدید از استراتژی های اعمال شده در بخش های فیزیکی آن است. استراتژی های سنتی مبتنی بر اصل صرفه جویی در مقیاس بود که منجر به پسماند زیاد و دشواری در پیکربندی مجدد شد. رقابت جهانی مستلزم تدوین پارادایم های کارآمد و موثر در پاسخ به اقتصادهای جهانی برای بهبود عملکرد کلی است. تولید ناب و چابک به طور گسترده ای در شرکت های سال های اخیر پذیرفته شده است. نابی عمدتاً منجر به حذف فعالیت‌های بدون ارزش افزوده می‌شود، در حالی که چابکی بر سرنخ‌ها به پاسخگویی بازار تمرکز می‌کند. این مقاله در مورد تعاریف، عوامل، پارادایم ها، تفاوت ها و ترکیب نابی و چابکی بحث می کند. یک چارچوب سلسله مراتبی ارائه شده است که می تواند برای اندازه گیری نابی، چابکی، انعطاف پذیری و عملکرد کلی یک شرکت، بیشتر برای مقایسه شرکت های مختلف استفاده شود. این امر امکان استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره به ویژه AHP و ANP را فراهم می کند. سطوح نابی و چابکی را می توان به عنوان ورودی برای تعریف انواع شرکت ها تغذیه کرد. علاوه بر این، بدون توجه به تعاریف نابی و چابکی، دیدگاه متفاوتی برای ویژگی‌های کلی یک سازمان تولیدی کارآمد/موثر معرفی شده است.

Title: Lean and agile performance framework for manufacturing

Abstract

 The overall performance of a manufacturing organization is a drastic function of the strategies applied to its physical sectors. Traditional strategies were based on the principle of economies of scale, which resulted in excess of waste and difficulty of reconfiguration. Global competition necessitates formulating efficient and effective paradigms in response to the global economies to improve the overall performance. Lean and agile manufacturing have been widely adopted in recent years’ enterprises. Leanness mainly leads to eliminating the non-value added activities while agility focuses on leads to market responsiveness. This paper discusses the leanness and agility definitions, factors, paradigms, differences, and combination. A hierarchic framework is presented which can be used to measure the leanness, agility, leagility, and overall performance of an enterprise, further, to compare different enterprises. This enables using the multi-criteria decision making methods especially AHP and ANP. Levels of leanness and agility can be fed as input to define a variety of enterprises. Moreover, a different view is introduced for general features of an efficient/effective manufacturing organization irrespective to the definitions of leanness and agility.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
      خـریـد محـصـول
      اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
      خـریـد محـصـول
      فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
      خـریـد محـصـول
      ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
      خـریـد محـصـول
      کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
      خـریـد محـصـول
      پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
      خـریـد محـصـول
      آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
      خـریـد محـصـول
      چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
      خـریـد محـصـول
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا