light box
امتیاز 2.58 عملکرد نوآوری و بازاریابی SME در یک اقتصاد نوظهور: اثر تعدیل کننده رهبری تحول گرا">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22
تعداد کلمات : 10900
مجله : Journal of Global Entrepreneurship Research
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:عملکرد نوآوری و بازاریابی SME در یک اقتصاد نوظهور: اثر تعدیل کننده رهبری تحول گرا

چکیده

  هدف این مقاله استفاده از دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) برای بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین (TL) بر نوآوری و عملکرد بازاریابی در شرکت های خدمات SME است. این مقاله بیشتر میزان تأثیر رهبری تحول آفرین بر تأثیر نوآوری بر عملکرد بازاریابی و چگونگی مدیریت چنین تاثیری را برای توسعه SME بررسی می کند.

داده های بررسی مقطعی از ۴۳۷ شرکت خدمات SME اقتصاد در حال ظهور با یک بخش خدمات با رشد سریع جمع آوری شده است. روش های کمی که در آن مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) برای آزمایش فرضیه ها استفاده شد. یافته ها حاکی از آن است که نوآوری تأثیر مثبتی بر عملکرد بازاریابی دارد. رهبری تحول آفرین تأثیر تعدیل کننده ای بر رابطه بین نوآوری و عملکرد بازاریابی دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که این اثرات در بازار شرکت قوی است. مطالعه حاضر اثر TL را براساس هر رتبه بندی بررسی کرد. بنابراین ، مطالعه تأثیرات TL و سایر متغیرهایی که می توانند توسط پویایی سطح تیم (یا گروه ها) مانند اعتماد به تیم ، خلاقیت تیم و عملکرد نوآورانه تیم در آینده مورد استفاده قرار گیرند ، مفید خواهد بود. برای اینکه SME در اقتصادهای در حال ظهور بسیار رقابتی باشد ، این مطالعه تأثیر نوآوری را بر عملکرد شرکت تعمیق می بخشد و از این رو مدیران / مالکان باید نقش حیاتی رهبری تحول را به عنوان پیش بینی کننده رابطه بین انواع نوآوری و عملکرد بازاریابی در نظر بگیرند. این مطالعه حاضر با ارزیابی یک مدل معتبر که روابط بین رهبری تحول گرا بر نوآوری و عملکرد بازاریابی را همزمان توصیف می کند ، به ادبیات کمک می کند. این اولین مطالعه تجربی است که بر عملکرد بازاریابی SME در مورد انواع نوآوری و عملکرد بازاریابی در یک اقتصاد نوظهور با تأثیر تعدیل شده رهبری تحول گرا تمرکز دارد.

Title: Innovation and marketing performance of SME in an emerging economy: the moderating effect of transformational leadership

Abstract

 This paper aims to draw on the resource-based view (RBV) to examine the effect of transformational leadership (TL) on innovation and marketing performance in SME service firms. The paper further investigates the extent to which transformational leadership influences the effect of innovation on marketing performance and how such an effect could be managed for SME development. Cross-sectional survey data were collected from 437 SME service firms of an emerging economy with a fast-growing service sector. The quantitative methodologies were used in which partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) with bootstrap procedures was adopted to test the hypotheses. The findings suggest that innovation has a positive effect on marketing performance; transformational leadership has a moderating effect on the relationship between innovation and marketing performance. The study’s results show that these effects are robust in the firm’s marketplace. The current study examined the TL effect based on each rating. Therefore, it would be useful to study the effects of TL and other variables that can be manipulated by team level dynamics (or groups) such as trust in the team, team creativity, and team innovative performance in the future. For SME to be highly competitive in emerging economies, this study deepens the effect of innovation on firm performance and as such managers/owners should consider the vital role of transformational leadereship as a predictor of the relationship between innovation types and marketing performance. This current study contributes to the literature by assessing a valid model that describes the relationships between transformational leadership on innovation and marketing performance concurrently. This is the first empirical study to focus on SME marketing performance concerning types of innovation and marketing performance in an emerging economy with a moderated effect of transformational leadership.

 

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
موارد استفاده فرعی شاهدانه
خـریـد محـصـول
استفاده پایدار از شاهدانه
خـریـد محـصـول
انقلاب تجاری ماری جوانا:یک تغییر اساسی برای بهتر یا بدتر شدن
خـریـد محـصـول
مصرف دارویی غیر پزشکی شاهدانه(ماری جوانا)
خـریـد محـصـول
پایین دست راکتور زیستی: پیشرفت در بازیابی سوخت ها و مواد شیمیایی
خـریـد محـصـول
عدم قطعیت، دسترسی به بدهی و رفتار احتیاطی شرکت
خـریـد محـصـول
دیدگاه پزشکان در مورد آگاهی زنان از مشکلات سلامتی و رفتارهای زنان نسبت به پزشکان
خـریـد محـصـول
آینده معاملات آنلاین در صنعت خرده فروشی در زیمبابوه
خـریـد محـصـول
استراتژی های بازاریابی
خـریـد محـصـول
یادگیری وزن دهی شده بر اساس دشواری: رویکرد جدید شبه برنامه درسی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا