light box
امتیاز 2.58 رویکرد عامل پنهان (PLS-SEM): ارزیابی عوامل تعیین کننده انتقال موثر دانش">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 16
تعداد کلمات : 5900
مجله : Journal of Asian Finance, Economics and Business
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:رویکرد عامل پنهان (PLS-SEM): ارزیابی عوامل تعیین کننده انتقال موثر دانش

 چکیده

  انتقال دانش (KT) برای مؤسسات آموزش عالی (HEI) بی حد و حصر است. با این حال و همه، اعضای کارکنان وابسته به این مؤسسات، مجموعه‌ای از مشکلات را در رابطه با شیوه‌های KT تشخیص می‌دهند. مطالعه مورد بحث بر تعاملات اجتماعی، آموزش و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به عنوان موانع اولیه تاکید می کند و آنها را به عنوان متغیرهای مستقل مطالعه در نظر می گیرد. این مطالعه نشان می‌دهد که مدیریت ناکافی موانع ذکر شده در بالا بر KT مؤثر تأثیر نامطلوبی دارد. علاوه بر این، ارائه برخی از راه حل های قابل توجه مورد نیاز برای رفع موانعی که مدیریت کافی تمرینات KT را مختل می کند یکی دیگر از اهداف مطالعه است. برای اهداف جمع آوری داده ها، این مطالعه موسسات آموزش عالی (عمومی) ناحیه کویته را انتخاب می کند. حجم نمونه محاسبه شده ۳۱۷ نفر می باشد. نوع تحقیق مورد استفاده، پژوهش مقطعی بوده و در این زمینه از طرح متوالی تبیینی مقطعی استفاده شده است. با توجه به یافته‌های مقاله، نتایج PLS-SEM رابطه مثبت و معنی‌دار تعامل اجتماعی و آموزش با انتقال دانش را نشان می‌دهد، در حالی که ICT رابطه مثبت ناچیزی را با انتقال دانش نشان می‌دهد. تأثیرگذارترین عامل برای انتقال دانش، تعامل اجتماعی است که توسط نظریه تعامل اجتماعی پیشنهاد شده است(عوامل تعیین کننده انتقال موثر دانش).

Title: A Latent Factor (PLS-SEM) Approach: Assessing the Determinants of Effective Knowledge Transfer

Abstract

 The Knowledge Transfer (KT) for higher education institutions (HEIs) is boundless. Still and all, the members of the staff affiliated with these institutions do recognize an array of hitches in relation to KT practices. The study in question underscores social interactions, training, and Information and Communication Technology (ICT) as the primary barriers and treats them as the independent variables of the study. The study posits that inadequate management of the above-mentioned barriers would impact effective KT unfavorably. Besides, putting forth some striking solutions needed to fix the obstructions that hamper the adequate management of the KT exercises is another aim of the study. For data collection purposes, the study picks out higher education institutions (public) of the Quetta district. The reckoned sample size is 317 subjects. The research type that has been used is cross-sectional research and, in this context, the cross-sectional explanatory sequential design has been used. Concerning the findings of the paper, the results of PLS-SEM show positive and significant relationships of social interaction and training with knowledge transfer, while ICT shows an insignificant positive relationship with the knowledge transfer. The most influencing factor for the knowledge transfer is social interaction as suggested by social interaction theory.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا