عنوان فارسی مقاله:عوامل فرهنگی موثر بر مشتریان در رفتار خرید کالاهای تند مصرف در سوپرمارکت های شهر الدورت ، کنیا
چکیده
کالاهای تندمصرف مشتری را وادار میکند که به طور معمول از سوپرمارکت مطلوب خود دیدن کند. سوپرمارکت باید کاملاً هوشیار باشد و استانداردهای بالایی را مطابق با رفتار خرید مصرف کنندگان حفظ کند تا همچنان ارائه پیشنهادی را فراهم کند که رضایت مشتری را جلب کند و وفاداری و حمایت نهایی او را کسب کند. این مطالعه به دنبال شناسایی عوامل فرهنگی بر رفتار خرید مشتریان در سوپرمارکتهای شهر الدورت است. در این مطالعه نظریه عمل منطقی پذیرفته شده است. از آنجا که این مطالعه بر روی عوامل تعیین کننده رفتار خرید مشتریان بر روی کالاهای مصرفی سریع حرکت میکند، طرح تحقیق توضیحی را اتخاذ کرده است. جامعه هدف این مطالعه ۱۰۰۰ پاسخ دهنده متشکل از ۹۰۰ مشتری و ۱۰۰ مدیر سوپرمارکت منتخب خواهد بود. روشهای نمونه گیری تصادفی طبقهای و ساده که در انتخاب پاسخ دهندگان استفاده میشود. حجم نمونه ۲۵۷ مشتری و ۲۹ مدیر انتخاب شد. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد. یک مطالعه آزمایشی در شهر ناکورو انجام شد. ضریب آلفای کرونباخ برای ایجاد قابلیت اطمینان و قضاوت متخصص در مورد اعتبار استفاده میشود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از همبستگی محصول پیرسون استفاده شده است. عوامل فرهنگی بر رفتار خرید مصرف کننده تأثیر میگذارد (r = 0.565، p-value = 0.00). عوامل فرهنگی به طور قابل توجهی بر رفتار خرید مصرف کننده کالاهای مصرفی با سرعت بالا تأثیر میگذارد. مدیریت سوپرمارکت هنگام طراحی FMCG برای بازار کنیا، باید نیاز، ارزش و انتظارات مشتری را ارزیابی کند(عوامل فرهنگی موثر بر مشتریان).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.