light box
امتیاز 3.60 تجزیه تحلیل برخی عوامل موثر بر کیفیت آموزشی در اعضای هیئت علمی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 18
تعداد کلمات : 4500
مجله : Journal of the Saudi Society of Agricultural Sciences
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تجزیه تحلیل برخی عوامل موثر بر کیفیت آموزشی در اعضای هیئت علمی دانشکده های منابع طبیعی و کشاورزی در دانشگاه  

چکیده

 مؤسسات آموزش عالی کشاورزی نقشی مهم در توسعه بخش کشاورزی ایفا می‌کنند و اثر بخشی آموزش عالی بستگی به کیفیت آموزش ارائه شده توسط اعضای هیئت علمی دارد. هدف این مطالعه، تعیین و طبقه بندی عوامل مربوط به کیفیت آموزشی توسط اعضای هیئت علمی بود. روش ارزیابی برای این تحقیق، ارزیابی داده‌های مربوط به یک پرسش نامه و نظر سنجی توصیفی با یک پرسش نامه محقق ساخته بود. جمعیت هدف مطالعه متشکل از ۲۵۶ اعضای هیئت علمی در دانشکده‌های کشاورزی در دانشگاه تهران بود. یک نمونه شامل ۱۰۰ کارمند از طریق روش نمونه گیری چند مرحله‌ای بر اساس فرمول کوکران انتخاب شد. پرسش نامه به عنوان یک ابزار تحقیق توسط هیئت کارشناسان تأیید شد(عوامل موثر بر کیفیت آموزشی). پایایی پرسش نامه با محاسبه ضریب آلفای کوچران برابر با ۰٫۸۶ پس از یک مطالعه ازمایشی تأیید شد. داده‌ها از طریق SPSS15/Win تجزیه تحلیل شدند و نتایج تحلیل بخش اکتشافی نشان داد که پنج مؤلفه ۷۴٫۸۲ درصد کل واریانس را توضیح داد. این عوامل به صورت زیر بودند (۱) برنامه درس (۵۲/۱۹ درصد)، (۲) مهارت تدریس (۱۷/۹۷ درصد)، (۳) مهارت‌های ارتباطی (۹۳/۱۷ درصد)، (۴) تخصص مربوط به محتوای درس (۱۰،۵۹ درصد)، و (۵) توانایی‌های فردی اعضا (۱۵٫۱۵٪)

Title: Analysis of the some effective teaching quality factors within faculty members of agricultural and natural resources colleges in Tehran University

Abstract

Agricultural higher education institutions have a significant role in development of the agriculture sector and the effectiveness of higher education is dependent on the quality of teaching offered by its faculty members. The purpose of this study was to determine and classify factors related to teaching quality by members of a scientific board. The method of evaluation for this research was by evaluation of data from a descriptive survey taken with a researcher made questionnaire. The target population of the study consisted of 256 faculty members in agricultural colleges in Tehran University. A sample of 100 staff was selected through a randomized multi-stage sampling method based on the Koukran formula. The questionnaire, used as the research tool, was verified by a panel of experts. The reliability of the questionnaire was verified through calculating the Crookback Alpha coefficient equal to 0/86 following a pilot study. Data was analyzed through SPSS15/Win and results of the explorative factor analysis revealed that five components explained 74/82% of the total variance. These factors were as follows; (1) lesson plan (19.52%), (2) teaching skill (17.97%), (3) communication skills (17.93%), (4) expertise related to lesson content (10.59%), and (5) individual capabilities of members (9.15%) respectively.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بازبینی تحمل انجماد: اثرات دماهای متغیر بر روی تنظیم بیان ژن در گراس ها و لگومیان معتدله
خـریـد محـصـول
آنالیز ارزش در معرض ریسک در بازارهای بورس مصر، اردن، مراکش و ترکیه
خـریـد محـصـول
مواجهه با سرب در زمان بارداری: مرور منابع و استدلالی برای غربال گری معمولی
خـریـد محـصـول
بررسی کارآفرینی از منظر کیفی : دیدگاه هایی در خصوص ایجاد و شناسایی فرصت کار آفرینی
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های مدیریت عمومی آمریکا: مفهوم فرهنگ مدیریتی
خـریـد محـصـول
چرا دموکراسی اینقدر ضعیف عمل می‌کند؟
خـریـد محـصـول
اصول ژنتیکی و پاتولوژی بیماری میتوکندریایی
خـریـد محـصـول
تصویر و خودکار امدی در زمینه مصدومیت
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های واکسیناسیون برای مقابله با کروناویروس جدید SARS-CoV-2
خـریـد محـصـول
مرور سیستماتیک عوامل درمانی برای درمان سندرم تنفسی کروناویروس خاورمیانه (MERS-CoV)
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا