light box
امتیاز 3.60 تجزیه تحلیل برخی عوامل موثر بر کیفیت آموزشی در اعضای هیئت علمی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 18
تعداد کلمات : 4500
مجله : Journal of the Saudi Society of Agricultural Sciences
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تجزیه تحلیل برخی عوامل موثر بر کیفیت آموزشی در اعضای هیئت علمی دانشکده های منابع طبیعی و کشاورزی در دانشگاه  

چکیده

 مؤسسات آموزش عالی کشاورزی نقشی مهم در توسعه بخش کشاورزی ایفا می‌کنند و اثر بخشی آموزش عالی بستگی به کیفیت آموزش ارائه شده توسط اعضای هیئت علمی دارد. هدف این مطالعه، تعیین و طبقه بندی عوامل مربوط به کیفیت آموزشی توسط اعضای هیئت علمی بود. روش ارزیابی برای این تحقیق، ارزیابی داده‌های مربوط به یک پرسش نامه و نظر سنجی توصیفی با یک پرسش نامه محقق ساخته بود. جمعیت هدف مطالعه متشکل از ۲۵۶ اعضای هیئت علمی در دانشکده‌های کشاورزی در دانشگاه تهران بود. یک نمونه شامل ۱۰۰ کارمند از طریق روش نمونه گیری چند مرحله‌ای بر اساس فرمول کوکران انتخاب شد. پرسش نامه به عنوان یک ابزار تحقیق توسط هیئت کارشناسان تأیید شد(عوامل موثر بر کیفیت آموزشی). پایایی پرسش نامه با محاسبه ضریب آلفای کوچران برابر با ۰٫۸۶ پس از یک مطالعه ازمایشی تأیید شد. داده‌ها از طریق SPSS15/Win تجزیه تحلیل شدند و نتایج تحلیل بخش اکتشافی نشان داد که پنج مؤلفه ۷۴٫۸۲ درصد کل واریانس را توضیح داد. این عوامل به صورت زیر بودند (۱) برنامه درس (۵۲/۱۹ درصد)، (۲) مهارت تدریس (۱۷/۹۷ درصد)، (۳) مهارت‌های ارتباطی (۹۳/۱۷ درصد)، (۴) تخصص مربوط به محتوای درس (۱۰،۵۹ درصد)، و (۵) توانایی‌های فردی اعضا (۱۵٫۱۵٪)

Title: Analysis of the some effective teaching quality factors within faculty members of agricultural and natural resources colleges in Tehran University

Abstract

Agricultural higher education institutions have a significant role in development of the agriculture sector and the effectiveness of higher education is dependent on the quality of teaching offered by its faculty members. The purpose of this study was to determine and classify factors related to teaching quality by members of a scientific board. The method of evaluation for this research was by evaluation of data from a descriptive survey taken with a researcher made questionnaire. The target population of the study consisted of 256 faculty members in agricultural colleges in Tehran University. A sample of 100 staff was selected through a randomized multi-stage sampling method based on the Koukran formula. The questionnaire, used as the research tool, was verified by a panel of experts. The reliability of the questionnaire was verified through calculating the Crookback Alpha coefficient equal to 0/86 following a pilot study. Data was analyzed through SPSS15/Win and results of the explorative factor analysis revealed that five components explained 74/82% of the total variance. These factors were as follows; (1) lesson plan (19.52%), (2) teaching skill (17.97%), (3) communication skills (17.93%), (4) expertise related to lesson content (10.59%), and (5) individual capabilities of members (9.15%) respectively.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
حسابرسی داوطلبانه، سرمایه گذاری و تصمیمات تامین مالی در بنگاه های کوچک و متوسط
خـریـد محـصـول
کاهش هزینه های تمکین مالیاتی از طریق هماهنگ سازی پایه مالیاتی شرکتی در اتحادیه اروپا
خـریـد محـصـول
واکنش بازار به توصیه سهام تحلیلگر و پیوستگی پیش بینی سود: شواهد بین المللی
خـریـد محـصـول
ارزیابی تحلیلگران از خرید: شواهد نظرسنجی در سوئد در خصوص دانش IFRS
خـریـد محـصـول
تحلیل مدیریت مالی عمومی پاکستان
خـریـد محـصـول
تأثیر سبک های رهبری اصلی برکیفیت معلم و بهره وری معلم
خـریـد محـصـول
کارایی کمیته حسابرسی و هزینه های خدمات غیر حسابرسی
خـریـد محـصـول
معضلات و مسائل اخلاق کسب و کار کلاسیک
خـریـد محـصـول
حفره های ساختاری و کارآفرینان اجتماعی به عنوان واسطه ها و کارگزاران نوعدوستی
خـریـد محـصـول
استفاده از علوم داده ها در بازاریابی دیجیتال: چارچوب، روش و معیار های عملکرد
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا