light box
امتیاز 2.93 فراتحلیل رابطه بین هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی در دوره متوسطه: مقایسه چند روش">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 25
تعداد کلمات : 8600
مجله : Frontiers in Psychology
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:فراتحلیل رابطه بین هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی در دوره متوسطه: مقایسه چند روش

 چکیده  

این مطالعه یک فراتحلیل کمی از تحقیقات تجربی در مورد رابطه بین هوش هیجانی (EI) و عملکرد تحصیلی (AP) بود که شامل سه مدل اصلی نظری EI بود. ما یک جستجوی رایانه ای را در پایگاه های اصلی الکترونیکی انجام دادیم. چهل و چهار مقاله از ۳۲۱۰ مقاله اولیه دارای معیارهای ورود بودند. با ۴۹ اندازه اثر و حجم نمونه تجمعی ۱۹،۸۶۱ شرکت کننده ، شاخصهای ناهمگنی قابل توجهی پیدا کردیم که نشان دهنده انواع نتایج است. به طور کلی ، نتایج این مطالعه نشان داد که تأثیر EI بر AP معنی دار است (۲۶/۰ = Z). در مطالعات اندازه گیری EI به عنوان توانایی (۳۱/۰ = Z) ، ارتباط متوسط ​​بین EI و AP بیشتر از مطالعات اندازه گیری شده EI به عنوان خود گزارش (۲۴/۰ = Z) و  EI مخلوط (۲۶/۰ = Z) بود. در زمینه آموزشی ، این فراتحلیل اطلاعاتی راجع به نقش ویژه EI به عنوان تابعی از اقدامات استفاده شده ارائه می دهد. برخی از مفاهیم عملی مورد بحث قرار گرفته است.

Title: A Meta-Analysis of the Relationship Between Emotional Intelligence and Academic Performance in Secondary Education: A Multi-Stream Comparison

Abstract

 This study was a quantitative meta-analysis of empirical research on the relationship between emotional intelligence (EI) and academic performance (AP) that included the three main theoretical models of EI. We conducted a computerized literature search in the main electronic databases. Forty-four of an initial 3,210 articles met the inclusion criteria. With 49 effect sizes and a cumulative sample size of 19,861 participants, we found significant heterogeneity indices indicating a variety of results. In general, the results of this study indicated a significant effect of EI on AP (Z = 0.26). Average association between EI and AP was higher in studies measured EI as ability (Z = 0.31), than studies measured EI as self-report (Z = 0.24), and self-report mixed EI (Z = 0.26). In the educational field, this meta-analysis provides information on the specific role of EI as a function of used measures. Some practical implications are discussed.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
    خـریـد محـصـول
    پیشرفت‌های حاصل شده در روشهای فرآوری مواد اومامی: یک مقاله‌ی مروری
    خـریـد محـصـول
    جغرافیای انگ: روش‌های تجربی برای تعیین مجازات و تاوان مکان
    خـریـد محـصـول
    بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
    خـریـد محـصـول
    دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
    خـریـد محـصـول
    الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
    خـریـد محـصـول
    استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
    خـریـد محـصـول
    تأثیر زکات تولید در افزایش درآمد در کاهش فقر جامعه در آچه اندونزی
    خـریـد محـصـول
    مروری بر راه حل‌های اینترنت اشیا برای کنترل انرژی هوشمند در ساختمان‌ها برای کاربردهای شهر هوشمند
    خـریـد محـصـول
    تحلیل محتوای صندوق های سرمایه گذاری مطابق با شرع در KSA: آیا عدالت اجتماعی مهم است ؟
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
    برو بالا