light box
امتیاز 3.08 فشار های نهادی و ارزیابی پایداری در زنجیره‌های تأمین">

عنوان فارسی مقاله:فشار های نهادی و ارزیابی پایداری در زنجیره‌های تأمین

 چکیده

هدف: شرکت‌ها به طور روز افزونی مسئول رفاه کارکنان در کل زنجیره‌ی تأمین هستند و لذا یک نکته‌ی شگفت انگیز این است که فرم‌های استاندارد حاکمیت و نظارت برای مدیریت زنجیره‌ی تأمین پایدار اجتماعی هنوز ظهور نکرده‌اند. طرح‌های ارزیابی به عنوان شاخص سنجش مدیریت زنجیره‌ی تأمین پایدار اچتماعی توسعه یافته‌اند. هدف این تحقیق، بررسی شیوه‌ی استفاده از فشار های نهادی توسط طرح‌های ارزیابی پایداری اجتماعی به منظور اعتباربخشی ثالث به عنوان ابزار قانونی جهت اثبات پایداری اجتماعی در زنجیره‌ی تأمین جهان است.

طرح/روش شناسی/ رویکرد: ده طرح ارزیابی متمرکز بر تضمین پایداری اجتماعی در زنجیره‌های تأمین بررسی شده است. داده‌ها از طریق مصاحبه با مدیران ارشد و اطلاعات ثانویه‌ی عمومی، جمع اوری می‌شوند.

 یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهند که چگونه طرح ارزیابی پایداری اجتماعی با تحریک فشار نهادی به طور غیر مستقیم، کار می‌کند. فشار ها، بسیار غالب بوده و از طریق نیازهای انطباق و مشتری اعمال می‌شوند. مفهوم فشار های عملیاتی به عنوان یک زنجیره پیشنهاد شده و نقش کنشگران در داخل و خارج از زنجیره‌ی تأمین برای نهادینه سازی پایداری اجتماعی تبیین می‌شود.

اصلیت/ارزش: مطالعات در زمینه‌ی مدیریت زنجیره‌ی تأمین پایدار بر شیوه‌ی عمل شرکت‌ها تحت فشار های نهادی متمرکز هستند. برای تقویت دانش، این مطالعه بر منابع فشار ها تمرکز کرده و نشان می‌دهد که چگونه طرح‌های ارزیابی، از فشار های اجباری، هنجاری و تقلیدی برای پذیرش ارزیابی پایداری در زنجیره‌ی تأمین استفاده می‌کنند(فشار های نهادی در زنجیره‌های تأمین).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

Title: Institutional pressures and sustainability assessment in supply chains

Abstract

Purpose – Firms are increasingly held accountable for the welfare of workers across entire supply chains and so it is surprising that standard forms of governance for socially sustainable supply chain management have not yet emerged. Assessment initiatives have begun to develop as a prox  measure of social sustainable supply chain management. This research aims to examine how social sustainability assessment initiatives instigate and use institutional pressures to drive third-party accreditation as the legitimate means of demonstrating social sustainability in a global supply chain.
Design/methodology/approach – Ten assessment initiatives focused on assuring social sustainability across supply chains are examined. Data are collected through interviews with senior managers and publicly available secondary material.
Findings – The findings show how the social sustainability assessment initiatives act by instigating institutional pressures indirectly rather than directly. Coercive pressures are the most prevalent and are exerted through consumer and compliance requirements. The notion of pressures operating as a chain is proposed, and the recognition that actors within and outside of a supply chain are crucial to the institutionalization of social sustainability is discussed.
Originality/value – Studies on sustainable supply chain management often focus on how companies sense and act upon institutional pressures. To add to the extant body of knowledge, this study focuses on the sources of the pressures and demonstrates how assessment initiatives use coercive, normative and mimetic pressures to drive the adoption of social sustainability assessment in supply chains.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
تجزیه تحلیل برخی عوامل موثر بر کیفیت آموزشی در اعضای هیئت علمی
خـریـد محـصـول
ملاحظات طراحی و عملکرد برای راکتور بیوفیلم بستر متحرک بی هوازی برای تصفیه فاضلاب
خـریـد محـصـول
آسیب میوکارد و COVID-19: مکانیسم‌های احتمالی
خـریـد محـصـول
پروتئین‌های ساختاری در سندرم حاد تنفسی کروناویروس ۲
خـریـد محـصـول
کیفیت حسابرسی، تأمین مالی از محل استقراض و مدیریت سود: شواهدی از اردن
خـریـد محـصـول
اثر واسطه‌ای عملیات منابع انسانی راهبردی بر مدیریت دانش و عملکرد شرکتی
خـریـد محـصـول
خود مدیریتی چند سطحی در مدارس: توسعه بیشتر مدیریت مدرسه محور در هنک کنگ
خـریـد محـصـول
سازمان دهی نسبی و ارتباطی سامانه ها و زیست بوم های کارآفرینانه
خـریـد محـصـول
مدیریت تغییر در تحویل پروژه های پیچیده: مدیریت پیکر بندی، اطلاعات دارایی
خـریـد محـصـول
رابطه عملکرد- خلاقیت: چگونه پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا