light box
امتیاز 2.65 مدل تصمیم گیری برای انتخاب فناوری اطلاعات با استفاده از AHP">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 38
تعداد کلمات : 8500
مجله : Knowledge-Based Systems
انتشار : 2014
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مدل تصمیم گیری برای انتخاب فناوری اطلاعات با استفاده از AHP یکپارچه شده با TOPSIS-Grey:سیستم های مدیریت محتوی

 چکیده

سیستم مدیریت محتوی ( CMS ) یک نوع سیستم و سامانه ی اطلاعات است که انتشار ، ویراستاری ، اصلاح محتوی بر روی اینترنت را توسط واسط مرکزی مجاز می سازد . سیستم مدیریت محتوی بواسطه تکامل اینترنت و فناوری مخابرات به فناوری اطلاعات کلیدی برای سازمان ها تبدیل شده بود تا با محیط داخلی و بیرونی اش ارتباط برقرار نماید . انتخاب CMS درست شبیه دیگر پروژه های فناوری اطلاعات شامل انواع معیار های ملموس و غیر ملموس می باشد که حاوی عدم قطعیت و اطلاعات ناقص می باشد . انتخاب CMS در میان گزینه های در دسترس در این مقاله همانند مشکل تصمیم گیری چند معیاری به حساب می اید . مدل تصمیم که شامل هفت معیار و چهار گزینه می باشد ساخته می شود ، روش AHP   فرآیند سلسله مراتبی تحلیلی   یکپارچه شده Grey-TOPSIS   تکنیک ترجیح سفارش از طریق شباهت با راه حل ایده ال   پیشنهاد می گردد و در شرکت تجارت خارجی ترکیه ای اعمال گردید . اوزان معیارها در مدل پیشنهادی از طریق روش AHP مشخص می شوند و گزینه ها از طریق Grey-TOPSIS ارزیابی می شوند . اعداد خاکستری به دلیل عدم قطعیت ها برای ارزیابی های گزینه ها استفاده می گردند . همچنین یک در تحلیل حساسیت زمان به منظور پایش قدرتمندی روش تهیه می شود . علاوه براین ، تاثیرات استفاده از توابع توابع فاصله نظیر مانهتان ، اقلیدسی و مینکوسکی در نتایج بررسی می شوند .

TITLE: A decision model for information technology selection using AHP integrated TOPSIS-Grey: The case of content management systems

Abstract

Content Management System (CMS) is an information system that allows publishing, editing, modifying content over internet through a central interface. By the evolution of internet and related communication technologies, CMS has become a key information technology (IT) for organizations to communicate with its internal and exterior environment. Just like any other IT projects, the selection of CMS consists of various tangible and intangible criteria which contain uncertainty and incomplete information. In this paper the selection of CMS among available alternatives is regarded as a multi criteria decision making problem. A decision model which consists of seven criteria and four alternatives is built, AHP (Analytic Hierarchy Process) integrated Grey-TOPSIS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) method is proposed, and applied in a Turkish foreign trade company. In the proposed model, the weights of the criteria are determined by AHP method and the alternatives are evaluated by Grey-TOPSIS. Due to the uncertainties, grey numbers are used for evaluations of the alternatives. One at a time sensitivity analysis is also provided in order to monitor the robustness of the method. Besides, the effects of using different distance functions, such as Manhattan, Euclidian and Minkowski distance functions on the results are examined.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی فاکتور های مهم و حیاتی موفقیت در اتخاذ مدیریت دانش: یک مقاله مروری
    خـریـد محـصـول
    بررسی اهمیت و کاربرد فرهنگ سازمانی در در بهبود مدیریت کیفیت جامع در محیط دانشگاه
    خـریـد محـصـول
    توسعه مدل مدیریت سنجه شناسی و اندازه گیری از طریق تکنیک های تحلیل سلسله مراتبی
    خـریـد محـصـول
    بررسی خصوصیات ساختار سازمانی در ارتباط با استراتژی تلفیقی رقابتی
    خـریـد محـصـول
    نقد برابری و عدالت سلامت بازاریابی اجتماعی: مداخلات بر چه زمینه ای تأثیر می‌گذارند؟
    خـریـد محـصـول
    بررسی چارچوب ارزش های رقابتی در فرهنگ تولید و سازمانی
    خـریـد محـصـول
    ادغام و یکپارچه سازی خروجی های نامناسب و متغیر های کنترل ناپذیر در تحلیل پوششی داده ها
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی روشهای شناسایی نقاط داغ برای جاده‌های شهری
    خـریـد محـصـول
    شناسایی نقاط سیاه مبتنی بر شدت آسیب: ارزیابی روش در شهرداری هجیرینگ
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی و اعتبار آماری روشهای شناسایی نقاط سیاه
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا