light box
امتیاز 2.65 فنون داده کاوی کاربردی در شرکت بیمه: مطالعه‌ی تطبیقی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 25
تعداد کلمات : 7300
مجله : African Journal of Business Management
انتشار : 2018
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:فنون داده کاوی کاربردی در شرکت بیمه: مطالعه‌ی تطبیقی مجموعه‌های راف و درخت تصمیم

  چکیده

 امروزه، مشتریان، عناصر اصلی بازاریابی برای عملیات و راه اندازی کسب و کار هستند. کشف و شناسایی مشتریان ارزشمند و برآورد ارزش‌های مشتری، کاری بسیار مهم و حیاتی است. بر طبق تعریف ارزش طول عمر مشتری (که به صورت CLV نشان داده می‌شود)، مدل مناسب در این مطالعه پیدا شد و ارزش حال مشتری با داده‌هایی از شرکت بیمه برآورد شد(فنون داده کاوی کاربردی درشرکت بیمه). دو فناوری داده کاوی (نظریه مجموعه راف و درخت تصمیم) معرفی شده و برای یافتن قواعد و عواملموثر بر ارزش مشتریان استفاده شد. مقایسه‌ی نتایج دو فناوری نشان داد که عوامل مهم و مؤثر برای هر دو فناوری مشابه بود. هر دو فناوری عملکرد خوبی از نظر کارایی تحلیل داشتند ولی از نظر تفسیر نتایج متفاوت بودند. پیشنهاد می‌شود که قواعد تولید شده از هر دو فناوری می‌تواند به عنوان عوامل کمکی در اجرای استراتژی‌های بازاریابی عمل کند(فنون داده کاوی کاربردی درشرکت بیمه).

Title: Applied data mining techniques in insurance company: A comparative study of rough sets and decision tree

Abstract

Nowadays, customers are the essential elements of marketing for business operation. It is a critical and unignorable task in exploring valuable customers for companies and estimating customer values. According to the definition of Customer Life Value (denoted as CLV), a suitable model was found in this study and customers’ present values were estimated by given data from insurance company. Two data mining technologies (Rough Sets Theory and Decision Tree) were introduced and applied to find the rules and factors which might have influence on customers’ values.  The comparing results of two technologies revealed that the influential and important factors for both technologies were similar but not for the minor factors. Both technologies performed well in efficiency of analysis but were different in interpreting results. It suggested that the rules generated from both technologies could serve as the auxiliary factors in practical marketing strategies.

 

     

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    افزایش ظرفیت برای توسعه کارآمد استعدادهای ورزشی: درک فرصت ها و چالش ها
    خـریـد محـصـول
    تجزیه و تحلیل مقایسه ای و کاربرد شبکه های عصبی عمیق در پیش بینی کووید -۱۹
    خـریـد محـصـول
    تاثیر پیام های نوآوری محصول بر قصد خرید محصولات ضروری
    خـریـد محـصـول
    نوآوری های بنیادی: بین دانش و فرصت های تحقیقاتی آینده
    خـریـد محـصـول
    تحلیل قصد استفاده از چت بات: مشاوره دامپزشکی
    خـریـد محـصـول
    اثرات مکمّل های دیجیتال بر بهره وری و اشتغال
    خـریـد محـصـول
    درک دانشجویان از محیط متنوع یادگیری بر قصد آنها نسبت به کارآفرینی
    خـریـد محـصـول
    بررسی شیوه های موثر مدیریت منابع انسانی بر حفظ کارمندان: دانشگاه فنی تاماله
    خـریـد محـصـول
    تأثیر حرفه‌ای گری و تجربه حسابرس بر سطح قضاوت‌های مهم با اخلاق حرفه‌ای
    خـریـد محـصـول
    تاب آوری کارکنان، القای اطلاعات و ارائه خدمات بین ارائه دهندگان بیمه خدمات درمانی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا