عنوان فارسی مقاله:فنون داده کاوی کاربردی در شرکت بیمه: مطالعهی تطبیقی مجموعههای راف و درخت تصمیم
چکیده
امروزه، مشتریان، عناصر اصلی بازاریابی برای عملیات و راه اندازی کسب و کار هستند. کشف و شناسایی مشتریان ارزشمند و برآورد ارزشهای مشتری، کاری بسیار مهم و حیاتی است. بر طبق تعریف ارزش طول عمر مشتری (که به صورت CLV نشان داده میشود)، مدل مناسب در این مطالعه پیدا شد و ارزش حال مشتری با دادههایی از شرکت بیمه برآورد شد(فنون داده کاوی کاربردی درشرکت بیمه). دو فناوری داده کاوی (نظریه مجموعه راف و درخت تصمیم) معرفی شده و برای یافتن قواعد و عواملموثر بر ارزش مشتریان استفاده شد. مقایسهی نتایج دو فناوری نشان داد که عوامل مهم و مؤثر برای هر دو فناوری مشابه بود. هر دو فناوری عملکرد خوبی از نظر کارایی تحلیل داشتند ولی از نظر تفسیر نتایج متفاوت بودند. پیشنهاد میشود که قواعد تولید شده از هر دو فناوری میتواند به عنوان عوامل کمکی در اجرای استراتژیهای بازاریابی عمل کند(فنون داده کاوی کاربردی درشرکت بیمه).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.