light box
امتیاز 2.65 قابلیت های مدیریت حق امتیاز و عملکرد اعطا کننده ی امتیاز تحت استراتژی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 33
تعداد کلمات : 17000
مجله : Journal of Business Venturing
انتشار : 2020
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:قابلیت های مدیریت حق امتیاز و  عملکرد اعطا کننده ی امتیاز تحت استراتژی های مالکیت امتیاز جایگزین

 چکیده

 فرانشیز یا اعطای حق امتیاز یک استراتژی رشد کارافرینانه  می باشد، ولی نقطه ی ضعف  برجسته ی آن،  موج سواری  فرد گیرنده ی فرانشیز یا حق امتیاز است. با استناد به تحقیقات ظرفیت، ما به توصیف قابلیت ها و ظرفیت های مدیریت حق امتیاز پرداخته و پیشنهاد می کنیم که آن ها  شیوه ای برای کاهش موج سواری و بهبود عملکرد هستند. ما  بیان می داریم که این  قابلیت ها برای   اعطا کنندگان حق امتیاز، که مالک خروجی ها هستند، سودمند هستند. با استفاده از یک نمونه ی۲۲۹  اعطا کننده ی   حق امتیاز، نشان می دهیم  قابلیت های مدیریت حق امتیاز  ارتباط مثبت با عملکرد  اعطا کننده ی  امتیاز  در میان   افراد مختلف دارند(قابلیت های مدیریت حق امتیازو عملکرد). برای    اعطا کنندگان امتیاز اصلی،   این قابلیت ها ارتباط نزدیک  با عملکرد  از طریق کاهش فرصت طلبی و بهبود اعتبار برند دارند.  ظرفیت مدیریت فرانشیز، یک ساختار نظری برای ارتباط  عملکرد اعطا کننده ی امتیاز با  اعطای امتیاز است(قابلیت های مدیریت حق امتیازو عملکرد).

TITLE: Franchise management capabilities and franchisor performance under alternative franchise ownership strategies

Abstract

Franchising is a key entrepreneurial growth strategy, but a well-known downside is franchisee free-riding. Drawing upon alliance capabilities research, we describe franchise management capabilities and suggest that they are one way franchisors reduce free-riding and thus enhance performance. We also submit that these capabilities are especially helpful for “plural form” franchisors who own outlets in parallel with franchisees. Using a sample of 229 franchisors, we show that franchise management capabilities relate positively to franchisor performance among plural form franchisors. For “turnkey” franchisors who franchise all, or almost all, outlets these capabilities relate indirectly to performance through lower opportunism and improved brand reputation. Franchise management capability is therefore an important new theoretical construct linking franchising to franchisor performance.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
    خـریـد محـصـول
    دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    بررسی تاثیر کادمیوم بر روی جذب و انتقال عناصر غذایی در پیازچه خوراکی
    خـریـد محـصـول
    تضاد منافع بر سر ابعاد سودمند و نامطلوب (مضر) کهور(Prospis spp) در ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا