light box
امتیاز 2.93 تحلیل مفهومی متغیرهای میانجی و واسطه در تحقیقات کسب و کار">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 34
تعداد کلمات : 7000
مجله : Economics and Finance
انتشار : 2016
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تحلیل مفهومی متغیرهای میانجی و واسطه در تحقیقات کسب و کار

 چکیده  

هدف اصلی این مقاله گسترش دامنه تحقیق کسب و کار با ارائه تحلیل مفهومی متغیرهای تعدیل کننده و میانجی گری و بررسی اثرات قوی آن در تحقیقات تجاری است. برای ارائه معانی خاص، کانگ و همکاران. (۲۰۱۵) با توجه به روش متوازن، به طور مفهومی توسعه یافته است. مبانی نظری مديريت، واسطه، و تفاوتهای عمده آنها همراه با تست‌های آماری مناسب برای هر وضعیتی نیز ارائه شده است. این مدل همچنین به تجزیه و تحلیل اثرات متقابل طرح‌های میانجی و مددکاری و مدیون و تست آنها پرداخته است. مقاله به این نتیجه رسیده است که: ۱) ماهیت مشکالت تجاری پیچیده با در نظر گرفتن متغیرهای تعدیل کننده و واسطه سازی، ۲) بدون مشخص کردن متغیرهای تعدیل و واسطه، مدل‌های کسب و کار ناقص هستند و بنابراین قادر به حل موانع تجاری واقعی نیستند. فقدان تأثیرات تعدیل و واسطه گری، یکی از دلایل قابل قبول است که نشان می‌دهد که چرا اکثر مدل‌های کسب و کار در عمل واقعی عمل نمی‌کنند، ۳) متغیرهای تعدیل کننده و واسطه گویی دامنه تئوری‌های تجاری رایج را گسترش می‌دهند و ۴) تعدیل و تعدیل متغیرها ممکن است پاسخ به سؤالات مربوط به “زمانی که” “چگونه” و “چرا” یک رابطه خاص بین متغیر مستقل و وابسته وجود دارد. از این رو، این تحقیق در تحقیقات همبستگی و تجربی آینده در کسب و کار تأثیر زیادی دارد(متغیرهای میانجی و واسطه).

Title: Conceptual Analysis of Moderator and Mediator Variables in Business Research

Abstract

 The major purpose of this article is to expand the domain of the business research by providing conceptual analysis of the moderating and mediating variables and exploring their potent effects in business research. To provide specific implications, Kang et al. (2015) model with respect to Balanced Scorecard technique is conceptually extended. Theoretical foundation of the moderating, mediating, and their major distinctions along with appropriate statistical tests applicable to each situation are also provided. The model is also extended to analyzing interaction effects of Mediated-Moderation and Moderated-Mediation designs and their testing. The article concludes that: 1) the nature of complex business problems will be more transparently captured by considering moderating and mediating variables, 2) without specifying moderating and mediating variables, business models are incomplete and therefore are not able to solve real business obstacles. Lack of inclusion of moderating and mediating effects is one viable reason which indicates why most business models do not function in real practice, 3) moderating and mediating variables are widening the scope of the prevalent business theories, and 4) moderating and moderating variables makes it possible to respond to the inquiries regarding “when” “how” and “why” a particular relationship exists between the independent and dependent variables. Hence, this study posits great impacts in future correlational and experimental studies in business.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
ارزیابی فهرست یا چک لیست استانداردهای مبتنی بر سرشماری
خـریـد محـصـول
شیمی تجزیه در تحقیقات باستان شناسی
خـریـد محـصـول
استراتژی عقاب و تکامل افتراقی برای بهینه سازی سراسری محدود و نامحدود
خـریـد محـصـول
بهینه سازی جست و جوی فیل همراه با شبکه ی عصبی عمیق برای تحلیل داده های ریزآرایه
خـریـد محـصـول
الگوریتم بهینه سازی ملخ دودویی جدید برای مسئله‌ی انتخاب ویژگی
خـریـد محـصـول
اندازه ی جمعیت در بهینه سازی ازدحام ذرات
خـریـد محـصـول
کاربرد الگوریتم بهینه ساز گرگ خاکستری الهام گرفته از طبیعت در ژئودزی
خـریـد محـصـول
اثرات فرآیند بودجه ریزی بر عملکرد مالی دولت ایالت کوال در کنیا
خـریـد محـصـول
پاسخ بلند مدت ساختمان به زلزله‌ها در منطقه خلیج سانفرانسیسکو
خـریـد محـصـول
ارزیابی اثرات قرنطینه کل کلان شهرها در گسترش COVID-19 در فضای عمومی و خانوارها
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا