تحلیل مفهومی متغیرهای میانجی و واسطه در تحقیقات کسب و کار

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 34

تعداد کلمات : 7000

مجله : Economics and Finance

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
24 اکتبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1712 بازدید
24,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تحلیل مفهومی متغیرهای میانجی و واسطه در تحقیقات کسب و کار

 چکیده  

هدف اصلی این مقاله گسترش دامنه تحقیق کسب و کار با ارائه تحلیل مفهومی متغیرهای تعدیل کننده و میانجی گری و بررسی اثرات قوی آن در تحقیقات تجاری است. برای ارائه معانی خاص، کانگ و همکاران. (۲۰۱۵) با توجه به روش متوازن، به طور مفهومی توسعه یافته است. مبانی نظری مديريت، واسطه، و تفاوتهای عمده آنها همراه با تست‌های آماری مناسب برای هر وضعیتی نیز ارائه شده است. این مدل همچنین به تجزیه و تحلیل اثرات متقابل طرح‌های میانجی و مددکاری و مدیون و تست آنها پرداخته است. مقاله به این نتیجه رسیده است که: ۱) ماهیت مشکالت تجاری پیچیده با در نظر گرفتن متغیرهای تعدیل کننده و واسطه سازی، ۲) بدون مشخص کردن متغیرهای تعدیل و واسطه، مدل‌های کسب و کار ناقص هستند و بنابراین قادر به حل موانع تجاری واقعی نیستند. فقدان تأثیرات تعدیل و واسطه گری، یکی از دلایل قابل قبول است که نشان می‌دهد که چرا اکثر مدل‌های کسب و کار در عمل واقعی عمل نمی‌کنند، ۳) متغیرهای تعدیل کننده و واسطه گویی دامنه تئوری‌های تجاری رایج را گسترش می‌دهند و ۴) تعدیل و تعدیل متغیرها ممکن است پاسخ به سؤالات مربوط به “زمانی که” “چگونه” و “چرا” یک رابطه خاص بین متغیر مستقل و وابسته وجود دارد. از این رو، این تحقیق در تحقیقات همبستگی و تجربی آینده در کسب و کار تأثیر زیادی دارد(متغیرهای میانجی و واسطه).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Conceptual Analysis of Moderator and Mediator Variables in Business Research

Abstract

 The major purpose of this article is to expand the domain of the business research by providing conceptual analysis of the moderating and mediating variables and exploring their potent effects in business research. To provide specific implications, Kang et al. (2015) model with respect to Balanced Scorecard technique is conceptually extended. Theoretical foundation of the moderating, mediating, and their major distinctions along with appropriate statistical tests applicable to each situation are also provided. The model is also extended to analyzing interaction effects of Mediated-Moderation and Moderated-Mediation designs and their testing. The article concludes that: 1) the nature of complex business problems will be more transparently captured by considering moderating and mediating variables, 2) without specifying moderating and mediating variables, business models are incomplete and therefore are not able to solve real business obstacles. Lack of inclusion of moderating and mediating effects is one viable reason which indicates why most business models do not function in real practice, 3) moderating and mediating variables are widening the scope of the prevalent business theories, and 4) moderating and moderating variables makes it possible to respond to the inquiries regarding “when” “how” and “why” a particular relationship exists between the independent and dependent variables. Hence, this study posits great impacts in future correlational and experimental studies in business.
دیدگاهتان را بنویسید