light box
امتیاز 2.58 دیدگاه مشتری برای محصولات و خدمات نوآورانه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 11
تعداد کلمات : 4000
مجله : Social and Behavioral Sciences
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:دیدگاه مشتری برای محصولات  و خدمات نوآورانه

 چکیده

 نوآوری یک مزیت رقابتی مهم برای موفقیت در بازار است. سریع‌تر، ارزان‌تر، بهتر کلیدواژه‌های محیط رقابتی کنونی هستند. برای تحقق این امر، محصولات و خدمات باید به نیازهای مشتریان توجه کنند تا آنچه را که انتظار دارند برآورده کنند، اما در عین حال آنها را از طریق ویژگی های غیرمنتظره و جذاب خوشحال کنند. تئوری کیفیت جذاب از روش کانو، مدل مؤلفه‌های ارزشی، استفاده می‌کند، زمانی که به ویژگی‌های محصول به این روش فکر می‌کند. متأسفانه، پرسشنامه کانو عمدتاً رضایت مشتری را در مورد یک پیشنهاد موجود تجزیه و تحلیل می کند، در مورد محصولات یا خدمات جدید و نوآورانه، ما ارزش مصرف کننده قبلی یا «استانداردی» برای مقایسه آن نداریم. بنابراین باید به قضاوت پیش از خرید تکیه کنیم. اما ارزش مطلوب مشتری چیست و با چه مفاهیمی باید همراه باشد؟ مقاله حاضر با هدف تعیین حد ادراک ارزش مشتری قبل از خرید از ادراک پس از خرید و تعیین شرایط و کلمات کلیدی است که به بهترین وجه دیدگاه مشتری را در این شرایط نشان می دهد. هدف نهایی ارائه اولین گام مفهومی در توسعه یک جایگزین برای مدل کانو برای مرحله طراحی محصولات و خدمات نوآورانه است.

Title: Customer perspective of value for innovative products and services

Abstract

 Innovation is an important competitive advantage for market success. Faster, cheaper, better are the keywords of the current competitive environment. For this to occur, products and services need to address customer needs in such a way as to fulfil what they expect but in the same time delight them through unexpected and attractive features. The theory of attractive quality uses the Kano methodology, a value components model, when thinking about product features in this way. Unfortunately, the Kano questionnaire mainly analyses customer satisfaction regarding an existing offer, thus a post purchase evaluation. In the case of new and innovative products or services, we do not have prior consumer value or a "standard" to compare it with. Therefore, we must rely on pre-purchase judgment. But what is desired customer value and with what conceptsshould it be associated with? The present paper aims to delimit customer value pre-purchase perception from post-purchase perception and determine the terms and key words which best represent the customer’s perspective in this situation. The ultimate goal is to present a first conceptual step into the development of an alternative to the Kano model for the design stage of innovative products and services.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
    خـریـد محـصـول
    فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
    خـریـد محـصـول
    ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
    خـریـد محـصـول
    کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
    خـریـد محـصـول
    پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
    خـریـد محـصـول
    آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
    خـریـد محـصـول
    چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
    خـریـد محـصـول
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا