مدل‌های کسب‌وکار و طراحی سازمان

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 27

تعداد کلمات : 6500

مجله : Long Range Planning

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 دسامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1546 بازدید
19,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:  مدل‌های کسب‌وکار و طراحی سازمان

 چکیده  

علیرغم وجود مقالات فراوان، پژوهش های مرتبط با مدل های کسب و کاری، همچنان با مشکلات و مسائلی روبرو هستند. این مسائل مانع از توسعه تئوری شده و استفاده از یافته های پژوهشی را برای مدیران در تصمیم گیری های شان دشوار می کنند. در این مقاله، ما دنبال سه هدف هستیم. اول، ما پایه های تئوریک مفهوم مدل کسب و کاری را تشریح کرده و به پنج المان یک مدل کسب و کاری مرتبط می کنیم: مشتریان، گزاره های ارزش، پیشنهادات محصولات / خدمات، مکانیزم های ایجاد ارزش، و مکانیزم های ارزش گذاری. تعریف روشنی از یک مدل کسب و کاری، تئوری ها را به طور سیستماتیک توسعه داده و راهنمایی های منسجمی را برای مدیران ارائه می دهند. دوم، ما نشان داده ایم که پیکربندی ارزش، یک متغیر احتمالی است که باید در تئوری سازی های آینده و ساخت مدل گنجانده شوند. هرکدام از المان های یک مدل کسب و کاری بسته به اینکه آیا شرکت یک زنجیره ارزش، فروشگاه ارزش یا شبکه ارزش می باشد یا نه، تحت تاثیر پیکربندی ارزش شرکت قرار می گیرد. سوم، ما مدل های کسب و کاری را به طراحی سازمان ارتباط داده ایم. ما نشان داده ایم که طراحی سازمانی چگونه تحت تاثیر پیکربندی ارزش قرار گرفته و فرم های سازمانی مشترک چگونه مدل های کسب و کاری چابک و باز را فعال می کنند. نهایتاً، ما نتایج این پژوهش را برای تحقیقات آتی و نیز برای شیوه های مدیریتی ارائه داده ایم(مدل‌های کسب‌وکار و طراحی سازمان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Business models and organization design

Abstract

 Despite a voluminous literature, business model research continues to be plagued with problems. Those problems hinder theory development and make it difficult for managers to use research findings in their decision-making. In our article, we seek to make three contributions. First, we clarify the theoretical foundations of the business model concept and relate them to the five elements of a business model: customers, value propositions, product/service offerings, value creation mechanisms, and value appropriation mechanisms. A clear definition of a business model enables theory to develop systematically and provides coherent guidance to managers. Second, we suggest that value configuration is a contingency variable that should be included in future theorizing and model building. Each of the elements of a business model is affected by a firm's value configuration depending on whether the firm is a value chain, value shop, or value network. Third, we link business models to organization design. We show how organization design is affected by value configuration and how new collaborative organizational forms enable open and agile business models. We derive the implications of our analysis for future research and management practice.
    دیدگاهتان را بنویسید