عنوان فارسی مقاله: مدلهای کسبوکار و طراحی سازمان
چکیده
علیرغم وجود مقالات فراوان، پژوهش های مرتبط با مدل های کسب و کاری، همچنان با مشکلات و مسائلی روبرو هستند. این مسائل مانع از توسعه تئوری شده و استفاده از یافته های پژوهشی را برای مدیران در تصمیم گیری های شان دشوار می کنند. در این مقاله، ما دنبال سه هدف هستیم. اول، ما پایه های تئوریک مفهوم مدل کسب و کاری را تشریح کرده و به پنج المان یک مدل کسب و کاری مرتبط می کنیم: مشتریان، گزاره های ارزش، پیشنهادات محصولات / خدمات، مکانیزم های ایجاد ارزش، و مکانیزم های ارزش گذاری. تعریف روشنی از یک مدل کسب و کاری، تئوری ها را به طور سیستماتیک توسعه داده و راهنمایی های منسجمی را برای مدیران ارائه می دهند. دوم، ما نشان داده ایم که پیکربندی ارزش، یک متغیر احتمالی است که باید در تئوری سازی های آینده و ساخت مدل گنجانده شوند. هرکدام از المان های یک مدل کسب و کاری بسته به اینکه آیا شرکت یک زنجیره ارزش، فروشگاه ارزش یا شبکه ارزش می باشد یا نه، تحت تاثیر پیکربندی ارزش شرکت قرار می گیرد. سوم، ما مدل های کسب و کاری را به طراحی سازمان ارتباط داده ایم. ما نشان داده ایم که طراحی سازمانی چگونه تحت تاثیر پیکربندی ارزش قرار گرفته و فرم های سازمانی مشترک چگونه مدل های کسب و کاری چابک و باز را فعال می کنند. نهایتاً، ما نتایج این پژوهش را برای تحقیقات آتی و نیز برای شیوه های مدیریتی ارائه داده ایم(مدلهای کسبوکار و طراحی سازمان).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.